برجام؛ محور نشست امنیتی لاپید و نتانیاهو

کدخبر: ۵۱۷۷۲۶
​اقتصادنیوز: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «بنیامین نتانیاهو» درباره ایران نشست امنیتی در آینده برگزار می کند.
برجام؛ محور نشست امنیتی لاپید و نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی روز شنبه گزارش دادند که «یائیر لاپید» نخست وزیر این رژیم قصد دارد با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسبق این رژیم درباره ایران جلسه‌ امنیتی داشته است.

روزنامه «جروزالم پست» در این زمینه نوشت قرار است به طور رسمی از «بنیامین نتانیاهو،» نخست وزیر اسبق و رئیس اپوزیسیون برای یک جلسه توجیهی امنیتی با محوریت ایران دعوت کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو که از دریافت گزارش‌های امنیتی از «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق خودداری کرده بود اوایل ماه جاری با لاپید دیدار کرد.

رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌هایی به عدم هماهنگی بین مقامات رژیم موقت صهیونیستی در خصوص توافق هسته‌ای ایران اشاره می‌کنند و از اختلافات بین نخست‌وزیر موقت کابینه و رئیس موساد خبر می‌دهند.

طی روزهای گذشته تحرکات مقامات رژیم موقت صهیونیستی علیه مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران تشدید شده و نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی هم با برگزاری نشست خبری به لفاظی علیه ایران پرداخت.

لاپید در نشستی با خبرنگاران خارجی آنچه «توافق بد» با ایران خواند را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد: «وقتی دائما خط قرمزها را جابجا می‌کنید، نمی‌توانید یک توافق خوب ایجاد کنید. از نظر ما، این توافق با استانداردهایی تعیین شده توسط بایدن مبنی بر جلوگیری کردن از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی مطابقت ندارد.»

تل‌آویو طی روزهای اخیر «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی این رژیم را به واشنگتن فرستاده تا این مقام صهیونیست با مقامات ارشد آمریکایی دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران با آن‌ها رایزنی کند. کاخ سفید درباره دیدار دوجانبه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن با ایال هولاتا بیانیه صادر کرد و توضیح داد که این مقام آمریکایی به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمایت واشنگتن از تل‌آویو برای مقابله با تهدیدات ایران اطمینان داده است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سفری با اهداف مجازی، دو روز گذشته وارد آمریکا شد. او شامگاه پنجشنبه از مقر فرماندهی سازمان تروریستی سنتکام در ایالت فلوریدا بازدید و با «مایکل کورلا» فرمانده این پایگاه درباره ایران گفت‌وگو کرد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قبل از سفر به آمریکا گفته بود: «ما به تلاش‌های خود برای افزایش اقدامات در جهت آسیب رساندن به نیروهای نیابتی ایران و اطمینان از اینکه این کشور هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، ادامه خواهیم داد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید