گفت و گوی وزیر جنگ اسرائیل با گوترش

کدخبر: ۵۲۱۳۵۷
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در آمریکا به سر می برد، اعلام کرد که با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره ایران دیدار و گفتگو کرده است.
گفت و گوی وزیر جنگ اسرائیل با گوترش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که با دبیر کل سازمان ملل درباره چالش های امنیتی مشترک از جمله تهدیدهای ادعایی علیه ایران گفتگو کرده است.

این مقام صهیونیستی با انتشار تصویر خود و دبیر کل سازمان ملل در تداوم ادعاها و اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد  امروز دوشنبه برای یک گفتگوی مهم درباره نیاز فوری به ایجاد یک جبهه متحد بین المللی برای مقابله با چالش های امنیتی مشترک از جمله تهدیدهای ایران، دیدار کردم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد که ما همچنین در مورد جنگ اوکراین و امنیت جهانی انرژی گفتگو کردیم.

این دیدار در حالی است که سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد آنتونیو گوترش دبیر کل این نهاد بین المللی همواره به شدت به برجام حمایت کرده است و به این حمایت ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره اقدامات دبیر کل سازمان ملل درخصوص تلاش ها برای بازگشت به برجام افزود که نقش افراد در این زمینه متفاوت است.

وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل از امضا کنندگان برجام نیست، اضافه کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی و رافائل گروسی عهده دار بخشی از مذاکرات مربوط به برجام هستند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد گوترش گفتگوهایی را درباره برجام با تعدادی از طرف های مذاکره از جمله اخیرا با وزیر خارجه ایران داشته است.

دو جاریک ادامه داد: گوترش به این گفتگوها ادامه خواهد داد و طرف های برجام همچنان او را از روند مذاکرات مطلع می کنند.

 سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: آنچه برای دبیر کل سازمان ملل اهمیت دارد این است که همه طرف های برجام از خود انعطاف نشان بدهند.

وی اضافه کرد انعطاف نشان دادن لازمه دستیابی به توافق و حل و فصل مسائل باقی مانده و بازگشت به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ بدون تاخیر بیشتر است.

دو جاریک تاکید کرد گوترش همواره به شدت از برجام حمایت کرده و به این حمایت ادامه خواهد داد.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات‌ها به پایتخت‌ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران ۲۵ مرداد (۱۶ آگوست) نظرات و درخواست‌های خود را درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین ارسال کرد و آمریکا پس از بیش از یک هفته از آن در دوم شهریور ماه (۲۴ آگوست) نظر خود را در این باره به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۰ شهریور ماه (اول سپتامبر) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

گفت‌ وگوها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ است و رژیم صهیونیستی در تقلایی شدید برای برهم زدن هرگونه توافق و احتمال بازگشت آمریکا به برجام است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید