تحریم جدید اروپا علیه روسیه/ بورل خبر داد

کدخبر: ۵۲۳۲۶۵
​اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تحریم‌های جدیدی علیه مسکو آماده خواهد کرد .
تحریم جدید اروپا علیه روسیه/ بورل خبر داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری آناتولی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشستی با دیپلمات‌های ارشد این اتحادیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: ما به حمایت‌های نظامی خود از اوکراین و ارسال تسلیحات ادامه می‌دهیم و آن را افزایش خواهیم داد. همچنین، چگونگی اعمال اقدامات محدودکننده جدید علیه روسیه را بررسی خواهیم کرد.

اعتراضات گسترده علیه پوتین/بازداشت 1200 معترض

پس از آنکه جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک درباره برگزاری رفراندوم پیوستن به روسیه بیانیه‌هایی را صادر کردند و روز بعد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از "بسیج نسبی" نیروها در روسیه خبر داد، جوزپ بورل جلسه‌ای را در این راستا برگزار کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر روسیه عزم این اتحادیه را درخصوص حمایت از اوکراین تغییر نخواهد داد. ما تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد، از توانایی این کشور (اوکراین) برای دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیتش حمایت می‌کنیم.

وی بدون ذکر جزئیات، توضیح داد: مقامات اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه بررسی خواهند کرد؛ بسته‌ای که قرار است بخش‌های جدیدی از اقتصاد روسیه را تحت تاثیر قرار دهد.

براساس گزارش پولیتیکو، این برنامه تحریم‌ها شامل "محدود کردن قیمت نفت روسیه و ممنوع کردن واردات کالاهای لوکس روسی" هستند.

انتظار می‌رود که سفرای اتحادیه اروپا روز جمعه درخصوص جزئیات این بسته تحریمی گفت‌وگو کنند.

از ابتدای حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا در کل ۲.۵ میلیارد یورو کمک‌های نظامی به کی‌یف ارسال کرده است. 

ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید