گوترش: الحاق بخش‌هایی از اوکراین به روسیه مستحق محکومیت است

کدخبر: ۵۲۴۶۲۷
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به الحاق بخش‌هایی از اوکراین به روسیه گفت: هر تصمیمی برای ادامه الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیای اوکراین به روسیه ارزش قانونی ندارد.
گوترش: الحاق بخش‌هایی از اوکراین به روسیه مستحق محکومیت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، دبیرکل سازمان ملل متحد: هر تصمیمی برای ادامه الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیای اوکراین به روسیه ارزش قانونی ندارد و مستحق محکومیت است.

درخواست پوتین از کی‌یف در مراسم امضای الحاق چهار منطقه اوکراین به خاک روسیه

دبیرکل سازمان ملل همچنین ادعاهای روس‌ها مبنی بر برگزاری همه پرسی مسالمت آمیز و عادلانه و با مشارکت کامل همه جوامع منطقه را رد کرد.

وی گفت: «این به اصطلاح همه پرسی، در مناطق اشغالی و در جریان درگیری‌های مسلحانه جاری در مناطق تحت اشغال روسیه و خارج از چارچوب قانونی و قانون اساسی اوکراین انجام شد. آنها را نمی‌توان بیان واقعی اراده مردم نامید.»

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفته است واشنگتن «هرگز، هرگز، هرگز» نتایج همه‌پرسی در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین را به رسمیت نخواهد نشناخت.

بایدن اعلام کرده همه‌پرسی‌هایی که گروه‌های حامی روسیه در بخش‌هایی از اوکراین برگزار کرده‌اند «کاملاً ساختگی» بوده‌اند و «نتایج آن در مسکو ساخته شده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید