به بهانه الحاق ۴ منطقه اوکراین به خاک روسیه؛

سفیر روسیه فراخوانده شد

کدخبر: ۵۲۵۲۸۳
اقتصادنیوز: در پی الحاق ۴ منطقه اوکراین به خاک روسیه، سفیر روسیه به مقر اتحادیه اروپا فراخوانده شد.
سفیر روسیه فراخوانده شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بهانه بروکسل از این اقدام، محکوم کردن الحاق ۴ منطقه به روسیه ادعا شده است.

تصویب الحاق ۴ منطقه اوکراین در دومای روسیه به صورت رسمی

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: این یک کار هماهنگ شده در سراسر اتحادیه اروپاست.

الحاق مناطقی از جنوب و شرق اوکراین به خاک روسیه با واکنش کمیسیون اروپا همراه شد.

لحظاتی پس از امضا سند الحاق ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه، کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد این الحاق را به رسمیت نمی شناسد.

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده بود که کریمه، خرسون، زاپوروژیه، دونتسک و لوهانسک سرزمین‌ های اوکراین هستند و ما هرگز الحاق آنها به روسیه را به رسمیت نخواهیم شناخت.

لازم به ذکر است که همه‌ پرسی برای پیوستن ۴ منطقه مذکور، از هفته گذشته آغاز شد و سه‌ شنبه پیش به اتمام رسید و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌ کنندگان در این همه‌ پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند.

اوکراین و کشورهای غربی این همه‌ پرسی را ساختگی و نامشروع خوانده‌ اند. الحاق این مناطق به روسیه بدان معنا است که مسکو ناحیه‌ ای به وسعت کشور پرتغال را به قلمرو خود اضافه خواهد کرد.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه دونتسک و لوهانسک و دو منطقه زاپروژیا و خِرسون را به روسیه الحاق کرد.

وی درباره این مراسم گفت: توافقنامه الحاق با ۴ قلمرویی که در آن همه‌ پرسی انجام شد و درخواست‌ های مربوطه را به طرف روسی ارائه داده‌ اند، امضا شد.

در مراسم الحاق، پوتین سخنرانی کرد و عصر جمعه نیز مراسم جشنی در میدان سرخ مسکو برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید