نماینده ویژه آمریکا در امور ایران؛

نمی‌توانیم رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم

کدخبر: ۵۲۵۸۸۰
اقتصادنیوز: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادعا کرد: نمی‌توانیم کاری را که رئیس‌جمهور بعدی انجام می دهد، کنترل کنیم. توافق این بود. پس اگر این چیزی است که ایران روی آن اصرار دارد، گفت ‌وگو فایده ندارد.
نمی‌توانیم رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره مذاکرات رفع تحریم ها درباره تضمین توافق با توجه به عهدشکنی آمریکا با شانه خالی کردن دولت جو بایدن از ارائه تضمین اظهار داشت: نمی‌توانیم رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم.

مخالفت پارلمان اروپا با توقف مذاکرات برجامی

این مقام ارشد دولت بایدن در گفتگو با رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) درباره مذاکرات رفع تحریم ها با ایران ادعا کرد: توافقی روی میز بود و همه شرکت‌کنندگان دیگر در ماه مارس با آن موافق بودند. سپس در تابستان، دوباره در اوت؛ و هر بار ایران برخی درخواست‌ها و خواسته های جدید که اغلب اوقات غیرواقعی یا بی‌ربط به گفتگوهای هسته‌ای بوده، چیزی که به آن ربطی نداشته را مطرح کرده است.

 رابرت مالی در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفتگو با رادیو ملی آمریکا در زمان حضور در نیویورک برای هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل  مبنی بر اینکه ایران به دنبال تضمین از سوی آمریکا برای عدم خروج دوباره از توافق است، ادعا کرد: از آغاز گفت‌وگوی غیرمستقیم حوالی مارس ۲۰۲۱ گفته‌ ایم نمی‌توانیم کاری را که رئیس‌جمهور بعدی انجام می دهد، کنترل کنیم. توافق این بود. پس اگر این چیزی است که ایران روی آن اصرار دارد، گفت ‌وگو فایده ندارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  همچنین با مداخله در امور داخلی ایران ادعا کرد: آنچه ایالات متحده می‌خواهد دولتی در ایران است که به حقوق اساسی مردم خود احترام می‌گذارد. 
این مقام دولت بایدن در ادامه دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی ایران مدعی شد: این سیاست، تغییر رژیم نیست. سیاست حمایت از مردمی است که اعتراض مسالمت ‌جویانه می‌کنند، زیرا می‌خواهند بتوانند روسری نپوشند یا بتوانند به شکل عادی زندگی کنند اما با سیستم ظالمی مواجه می‌شوند و می‌شنویم که مقامات ایران، آمریکا، اسرائیل و دیگران را مقصر می‌دانند. نباید آنقدر به دور نگاه کنند باید به نزدیکتر در خانه نگاه کنند.
رابرت مالی مدعی شد: هیچ کس به خاطر ایالات متحده تظاهرات نمی کند. هیچ کس در ایران به خاطر ایالات متحده از دولت خود عصبانی نیست. آنها به خاطر سیاست های دولت خود عصبانی هستند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه ادعاهایش افزود که  ما تحریم‌های خود را کاهش دادیم تا جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران فراهم شود و این احتمالا نخستین بار است که می‌شنویم ایران از کاهش تحریم‌ها شکایت می‌کند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در بخش دیگری از این مصاحبه درباره آزادی باقر نمازی که در اقدامی انساندوستانه از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شد، گفت: او مردی سالخورده است که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.
این مقام دولت بایدن افزود: ما در حال گفت و گوی غیرمستقیم ا با ایران برای تامین آزادی سایر شهروندان عماد شرقی، سیامک نمازی پسر باقر نمازی، و مراد طاهباز هستیم اما برای آزادی  باقر نمازی چیزی مبادله نشد. 
وی در ادامه ادعاهایش افزود: ما در حال بررسی کارهایی هستیم که می‌توانیم در بخش بشردوستانه انجام دهیم، اقدامات متقابل برای این که اطمینان یابیم شهروندان ما در اسرع وقت در خانه خود هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید