هشدار رابرت مالی به ایران/ پنجره احیای برجام در حال بسته شدن است

کدخبر: ۵۰۹۴۳۵
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت: فرصت احیای برجام روز به روز کاهش می‌یابد و این پنجره در حال بسته شدن است.
هشدار رابرت مالی به ایران/ پنجره احیای برجام در حال بسته شدن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به گفته‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و آمادگی واشنگتن به احیای برجام گفت که این تصمیم ایران است که بخواهد به میز گفت‌وگو برگردد.

مالی گفت که تهران می‌گوید که مایل به بازگشت به مذاکرات است اما واقعیت این است که این موقعیت به صورت روزانه در حال از دست رفتن است و این گزینه برای همیشه در دسترس نخواهد بود.

رابرت مالی در پاسخ به پرسش مجری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه شما بارها به این موضوع «بازنبودن گزینه گفت‌وگو برای همیشه» گفت که هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای پایان دادن به گفت‌وگوها تعیین نشده است.

رابرت مالی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره واکنش واشنگتن نسبت به سفر پوتین به ایران گفت که با توجه به موقعیت منزوی روسیه این تصمیم ایران است که بخواهد با اقتصادی مثل روسیه وارد تعامل شود یا اینکه انتخاب کند تا مسیر برقراری رابطه متعادل با جهان و بازگشت به روند را پیش بگیرد.

او همچنین با اشاره به احتمال فروش پهپادهای ایرانی به روسیه از آن به عنوان گزینه‌ای نه چندان جذاب یاد کرد اما گفت که این تصمیم به عهده تهران خواهد بود.

رابرت مالی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص سیامک نمازی با اشاره به دستور اجرائی تازه صادر شده از سوی جو بایدن برای افزایش تلاش‌ها در بازگرداندن افراد بازداشت شده آمریکایی در ایران گفت که واشنگتن از هیچ تلاشی برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی در ایران مضایقه نمی‌کند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید