ادعای روزنامه دولت: جنبش فعلی فراگیر نیست /این افراد دنبال برداشتن حجاب و آزادی بیشتر هستند

کدخبر: ۵۲۷۱۸۷
روزنامه دولت در یادداشتی مدعی شد؛ جنبش فعلی جنبش فراگیر نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم کل دهه 70 و 80 به این جنبش پیوسته‌اند.
ادعای روزنامه دولت: جنبش فعلی فراگیر نیست /این افراد دنبال برداشتن حجاب و آزادی بیشتر هستند

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دولتی ایران نوشت: جنبش اخیر برخلاف برخی تحلیل‌ها که آن را دارای ریشه‌های اقتصادی می‌دانند، کاملاً یک جنبش اجتماعیِ فرهنگی هویتی است که به دنبال مطالبات فرهنگی است و به طور مشخص به دنبال برداشتن حجاب و اعطای آزادی‌های بیشتر به زنان در جامعه است.

تحولات مادی پس از انقلاب در دوره جمهوری اسلامی اقتضا می‌کند که ما با نسل جدیدی مواجه باشیم. پیش از این به دلیل تداوم ساختار مادی و اجتماعی، ساختار فرهنگی هم تحول خاصی پیدا نمی‌کرد اما به دنبال تحولات مادیِ ما، تحولات در ساختار جامعه و به دنبال آن تحول در باورها، ارزش‌ها و هنجارها را شاهد هستیم بنابراین وضعیتی که می‌بینید کاملاً طبیعی است.

جنبش فعلی جنبش فراگیر نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم کل دهه 70 و 80 به این جنبش پیوسته‌اند. برآورد اولیه از جمعیت فعال در میدان این جنبش در سراسر کشور جمعیتی کمتر از ۸۰ هزار نفر را نشان می‌دهد. اینها افرادی هستند که وسط میدان شعار دادند، تظاهرات کردند یا به جایی آسیب زدند و... این در حالی است که جمعیت دهه 70 و 80 بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون است اما بخش مهمی از افرادی که در میدان فعال بودند کسانی هستند که زیر ۲۱ سال سن دارند و در این میان درصد دختران در این جنبش بیشتر است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید