فوری/امارات سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

کدخبر: ۵۲۸۲۸۷
وزارت خارجه امارات متحده عربی در واکنش به اظهارات توهین آمیز اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سفیر این اتحادیه را احضار کرد.
فوری/امارات سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، وزارت خارجه امارات متحده عربی اظهارات توهین آمیز جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اروپا را باغ و دیگر نقاط جهان را جنگل وحشی خوانده بود، محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، «محمد الشحی» سرپرست  امور اروپایی در وزارت خارجه امارات با احضار «امیل پولسن» سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در این کشور، نامه‌ای رسمی به او داده و خواستار توضیح دفتر بورل درباره این اظهارات آسیب‌زا و تبعیض‌آمیز شد.

وزارت خارجه امارات متحده عربی اظهارات بورل را مردود دانسته و تأکید کرده است که این اظهارات وضعیت تحمل‌پذیری و تبعیض در جهان را وخیم‌تر می‌کند.

ابوظبی گفته است که اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک تحول ناامید کننده است که در زمانی بیان شد که تمام طرف‌های جهانی از اهمیت احترام گذاشتن به دیگر ادیان، فرهنگ‌ها و گروه‌های قومیتی، همچنین ارزش‌هایی مانند جمع‌گرایی، همزیستی و تحمل‌پذیری آگاه هستند.

جوسپ بورل گفته بود: اروپا مانند باغ می‌ماند و سایر کشورهای جهان مانند جنگل است و جنگلی‌های وحشی به باغ‌های زیبا حمله می‌کنند. جنگل رشد بالایی دارد و دیوار نمی‌تواند از باغ محافظت کند پس باغداران باید به سراغ جنگل بروند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید