اظهارات فرمانده مصری درباره انهدام ناوشکن اسرائیلی «ایلات»

کدخبر: ۵۲۹۰۶۱
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی دریایی مصر تایید کرد که غرق شدن ناوشکن اسرائیلی «ایلات»، یک «معجزه نظامی» بوده است.
اظهارات فرمانده مصری درباره انهدام ناوشکن اسرائیلی «ایلات»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ژنرال «اشرف ابراهیم عطوه»، فرمانده نیروی دریایی مصر تایید کرد که غرق شدن ناوشکن اسرائیلی «ایلات»، یک «معجزه نظامی» بوده است.

ترس اسرائیل از پهپادهای ایرانی /آغاز طوفان در روسیه

روسیا الیوم گزارش داد، وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این اولین عملیات نظامی پس از «عقب نشینی سال ۱۹۶۷» بود، آغازی برای بازگرداندن اعتماد و عزت بود و این موضوع، با توجه به موفقیت یک شناور کوچک نیروی دریایی، برای اولین بار در انهدام یک یگان بزرگ نیروی دریایی همانند ناوشکن، منجر به تغییر تفکر استراتژیک درباره قدرت‌های دریایی جهانی شد.

تصویری از ناوشکن اسرائیلی «ایلات»

فرمانده نیروی دریایی مصر در حاشیه جشن ۵۵ سالگی پیروزی ارتش این کشور  و سالروز غرق شدن ناوشکن اسرائیلی ایلات، تاکید کرد: «میدان ظهر و کانال سوئز از امنیت کامل برخوردار هستند».

وی ادامه داد: «این یک معجزه نظامی با تمام معیارها در آن زمان بود؛ زیرا حمله‌ای با پرتاب موشک‌ توسط پایگاه دریایی بورسعید با استفاده از موشک‌های دریایی (سطحی / سطحی) علیه بزرگترین تجهیزات دریایی اسرائیل در آن زمان (ناوشکن ایلات) انجام شد».

لحظه اندام ناوشکن رژیم صهیونیستی توسط ارتش مصر در سال 1967

در درگیری‌های سال ۱۹۶۷ بین قاهره و تل‌آویو، نیروی دریایی مصر موفق شده بود با حمله موشکی به ناوشکن اسرائیلی «ایلات» آن را منهدم و در دریا غرق کند. ارتش مصر هر ساله، سالگرد این پیروزی نظامی را گرامی می‌دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید