خسارت سنگین حمله هوایی روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین

کدخبر: ۵۲۹۵۴۵
اقتصادنیوز: وزیر انرژی اوکراین گفت که 40 درصد از ژنراتورهای حرارتی این کشور در نتیجه حملات هوایی روسیه مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیدند.
خسارت سنگین حمله هوایی روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، از خبرگزاری «نووستی»، "هرمان گالوشینکو"، وزیر انرژی اوکراین امروز، یکشنبه، اعلام کرد که حملات هوایی روسیه نزدیک به 40 درصد از زیرساختارهای انرژی اوکراین را هدف قرار داده و میلیاردها دلار خسارت به آنها وارد کرد.

طبق گزارش رویترز، به گفته وی، حداقل نیمی از ژنراتورهای حرارتی اوکراین آسیب دیده  که باعث شده این کشور 4 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق خود را از دست بدهد.

واکنش ایران به اتهامات تروئیکای اروپا/ خیابان های آلمان در تسخیر معترضان درآمد

وزیر انرژی اوکراین افزود: «این میزان حجم بسیار زیادی است. من می توانم به شما بگویم که این حداقل نیمی از ظرفیت تولید برق حرارتی کشور ما و حتی بیشتر از آن است.»

اولیانوف توئیت جدید زد / آمادگی روسیه برای مذاکرات با اوکراین

این مقام دولتی راه برون رفت از وضعیت بحران کنونی را واردات برق از کشورهای همسایه عنوان کرد و یادآور شد که مقامات مسئول از هم اکنون مذاکرات با تامین کنندگان بالقوه را آغاز کرده اند.

هرمان گالوشینکو روز گذشته، شنبه، نیز در مصاحبه با مجله اشپیگل هشدار داد که زمستان پیش رو در اوکراین سخت ترین زمستان در تاریخ استقلال این کشور خواهد بود. وی افزود: مصرف برق در اوکراین در حال حاضر 10 درصد کاهش یافته است.

یک روز قبل، آلکسی آرستوویچ، مشاور دفتر رئیس جمهوری اوکراین نیز گفته بود که پس از حملات روسیه به تأسیسات زیرساختاری انرژی این کشور، تعداد زیادی از مردم اوکراین ممکن است برای مدت طولانی بدون برق و گرما بماند.

حملات گسترده هوایی ارتش روسیه به تأسیسات زیرساختاری اوکراین از تاریخ 10 اکتبر (18 مهر ماه) آغاز شده است. در آن روز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که این حملات موشکی پاسخی به اقدامات تروریستی مقامات کی‌یف، به خصوص حمله تروریستی صورت گرفته به پل کریمه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید