هشدار اطلاعات درباره برخوردهای امنیتی /استفاده از روش‌های امنیتی ممکن است بساط اعتراض را از خیابان برچیند اما جوانان را بی‌انگیزه وناهمراه می کند

کدخبر: ۵۲۹۸۷۵
برای عبور از بحران‌های بزرگی که با آن روبروئیم به مفاهمه و گفتگوی ملی و به کارگیری تمام ظرفیت نخبگانی کشور و مشارکت همه آحاد جامعه با پرهیز از قطب‌بندی‌های خطرناک و تفرقه افکنانه و مخرب اجتماعی نیازمندیم.
هشدار اطلاعات درباره برخوردهای امنیتی /استفاده از روش‌های امنیتی ممکن است بساط اعتراض را از خیابان برچیند اما جوانان را بی‌انگیزه وناهمراه می کند

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه اطلاعات نوشت:

 اینکه بسیاری از دلسوزان به ملک و ملت از لزوم گفتگوی ملی سخن می‌گویند به این علت است که دریافته‌اند هرچه شکاف بین دولت و ملت بیشتر شود راه‌ها و مسیرهای برون رفت از این شرایط دشوارتر خواهد شد

اینکه تصور کنیم صرفاً با روش‌های امنیتی می‌توان آرامش و ثبات آورد و جامعه را آرام کرد ممکن است بساط اعتراض را از سطح خیابان برچیند اما جامعه و به ویژه جوانان را برای همراهی با دولت در مسیر رفع بحران‌های بزرگ بی‌انگیزه وناهمراه خواهد ساخت.

  اخیراً شاهدیم که سخنگوی دولت سری به دانشگاه‌ها می‌زند و علیرغم برخوردهای تندی که می‌بیند تحمل می‌کند و سعی دارد تا باب گفتگو و شنیدن و گوش دادن را باز کند یا تلویزیون نیم دریچه‌ای در یک شبکه برای انتقال سخن منتقدان و مخالفان گشوده است و مقامات هم وعده تمهید مکان‌هایی برای اعتراضات و تجمعات مدنی داده‌اند تا فضایی برای شنیدن صدای مخالف فراهم آید.

همه این‌ها گرچه شاید کمی دیر و البته کم باشد اما به هر حال جای امیدواری است که ضرورت تغییر در روش‌ها و رویکردها فهم شده است و خداکند محدود به شرایط خاص نباشد و نشود چرا که گویی به برنامه‌های کوتاه مدت و موقت عادت کرده‌ایم و کمتر به فکر بهبود شرایط در قبل و بعد از بحران هستیم و اندیشه‌ای نسبت بدان نداریم.

این تصور که دیگر کاری نمی‌شود کرد چون نه حکومت به حرف کسی گوش می‌‌دهد و نه مردم اعتمادی به حکومت دارند گزاره درستی نیست. همین جوانانی که در خیابان و کوچه و دانشگاه فریاد می‌زنند و گاه حتی شعارهای تند می‌دهند و گاه تحمل حضور و یا سخن هیچ مقام و مسئولی را ندارند وقتی دریابند که دیده می‌شوند و بهتر از آن شنیده می‌شوند و می‌توانند حرف بزنند و صدایشان را به گوش حکومت برسانند و از آن طرف هم صداقت و تحمل و مدارا و عمل و اراده تغییر و نه تخطئه و تهدید و تحقیر ببینند همراهی می‌کنند چون کشورشان را دوست می‌دارند و فرق است بین آنها و اقلیتی که سودای تکه تکه شدن ملت و مملکت را دارند.

 برای عبور از بحران‌های بزرگی که با آن روبروئیم  به مفاهمه و گفتگوی ملی و به کارگیری تمام ظرفیت نخبگانی کشور و مشارکت همه آحاد جامعه با پرهیز از قطب‌بندی‌های خطرناک و تفرقه افکنانه و مخرب اجتماعی نیازمندیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید