تازه‌ترین ادعای زلنسکی درباره پهپادهای ایرانی

کدخبر: ۵۳۰۳۸۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین در جدیدترین ادعاهای ضدایرانی خود مدعی شده روسیه از حدود ۴۰۰ پهپاد ساخت ایران در جنگ اوکراین استفاده کرده است.
تازه‌ترین ادعای زلنسکی درباره پهپادهای ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود به طرح یک ادعای ضد ایرانی جدید پرداخته است.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین همچنان ادعاهای ضد ایرانی خود را ادامه می‌دهد. او امروز مدعی شده روسیه از حدود ۴۰۰ پهپاد ساخت ایران در جنگ اوکراین استفاده کرده است.

زلنسکی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط اوکراین با رژیم صهیونیستی گفت: «ما در آغاز همکاری هستیم. این روند مثبتی در روابطمان با اسرائیل است.»

زلنسکی روز دوشنبه هم در همایشی که توسط روزنامه صهیونیستی هاآرتص برگزار می‌شد ادعا کرد که روسیه حدود ۲ هزار پهپاد از ایران سفارش داده است. او در ادامه گفت: «صدای نفرت‌‌انگیز پهپادهای ایرانی هر شب در آسمان ما شینده می‌شود. طبق اطلاعات ما، روسیه حدود ۲ هزار پهپاد شاهد از ایران سفارش داده است.»

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها ادعاها درباره ارسال پهپاد به روسیه را تکذیب کرده است. «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش گفت «ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است».

او حدود دو هفته پیش هم درباره ادعاهای مقام‌های اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید