کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین

کدخبر: ۵۳۰۶۲۸
اقتصادنیوز: دولت جو بایدن با کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار موافقت کرده است.
کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، با موافقت دولت جو بایدن بسته کمک نظامی تازه آمریکا به اوکراین به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار شامل سامانه راکتی «هایمارس» در راه اوکراین است.

منابع رسانه‌ای از واشنگتن خبر دادند که دولت آمریکا موافقت خود را با ارسال کمک نظامی جدید نظامی به اوکراین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس خبر داده که دولت جو بایدن با کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار موافقت کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، این بسته کمک‌های نظامی از تجهیزات پنتاگون شامل سامانه راکتی «هایمارس» می‌شود و مهماتی را که تاکنون به اوکراین داده نشده است، شامل نمی‌شود.

یک منبع مطلع آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که بسته کمک نظامی جدید آمریکا توانایی اوکراین جهت انجام ضد حملات به روسیه را تقویت خواهد کرد.

«جان کربی» سخنگوی و هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه روز گذشته با شبکه «سی‌ان‌ان» از اظهارنظر درباره جزئیات کمک نظامی تازه به اوکراین خودداری کرد و به گفتن این جمله بسنده کرد که کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین خیلی خیلی زود اعلام شود.

کمک تازه نظامی آمریکا به اوکراین در شرایطی انجام می‌شود که بامداد امروز (به وقت تهران) «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که آمریکا اوایل ماه آینده میلادی سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این گفته بود قصد دارد سامانه زمین به هوای قدرتمند به نام NASAMS را طی هفته‌های آینده به اوکراین تحویل دهد.  لوید آستین در اظهارات روز پنجشنبه برای نخستین بار تاریخ تحویل این سامانه‌ها را مشخص کرد. 

وزیر دفاع آمریکا گفت: «در حال حاضر اوکراینی‌ها بیش از هر چیز به قابلیت پدافند هوایی نیاز دارند...ما سخت در تلاش بوده‌ایم NASMAS در اختیار آنها قرار دهیم و انتظار داریم اوایل ماه آینده بتوانیم این توانمندی را در اختیارشان قرار دهیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید