کارزار انتخاباتی در میانه شکاف های جمعیتی

زورآزمایی فیل ها و الاغ برای دستیابی به سکان سنا

کدخبر: ۵۳۱۶۸۳
دموکرات ها امروز کنترل سنا را با ارای 50.50 به همراه رای کاملا هریس، معاون رئیس جمهوری در دست دارند.از همین رو جمهوری خواهان برای دستیابی به اکثریت باید فقط یک کرسی را از آن خود کنند.
زورآزمایی فیل ها و الاغ برای دستیابی به سکان سنا

به گزارش اقتصادنیوز ، براساس داده های نظرسنجی های جدید نیویورک تایمز و سینا کنترل سنا توسط جمهوری خواهان و دموکرات ها بر لبه چاقو قرار دارد. در حالی که جمهوری خواهان در نوادا و جورجیا با رقبای دموکرات خود در این دو ایالت سرشاخ شدند، نامزد دموکرات ها در پنسیلوانیا پیشتاز است؛ مقوله ای که مزیتی کوچک برای این حزب قلمداد می شود.

براساس آمار ارائه شده توسط نظرسنجی ها مارک کلی دموکرات در آریزونا در رقابت با سناتور بلیک مسترز، رقیب جمهوری خواهش توانسته برتری کوچک و در عین حال ثابتی را از آن خود کند.

وقتی صدای اکثریت خاموش می‌شود/حکمرانی در تعلیق!

ناظران با استناد به نتایج نظرسنجی ها می گویند که شاهد رقابت هایی  شدیدا بی ثبات و غیر قابل پیش بینی در سنا هستیم. بسیاری از سه ایالت فوق از کنترل سنا توسط جمهوری خواهان حمایت می کنند هرچند نامزدهای دموکرات را در ایالت های خود ترجیح می دهند؛ تصمیمی که نشانه ای است مبنی بر این که جمهوری خواهان ممکن است به واسطه نداشتن نامزدهایی محبوب با چالش روبرو شوند. 

انتخابات میان دوره ای کنگره به طور معمول به سان همه پرسی در باب حزبی است که در قدرت است؛ از همین رو دموکرات ها باید تاریخ سیاسی را به چالش بکشند تا بتوانند کنترل سنا را از آن خود کنند؛ نتیجه ای که براساس یافته های نظرسنجی های نیویورک تایمز و سینا، تحققش دور از ذهن نیست. دموکرات ها امروز کنترل سنا را با ارای 50.50 به همراه رای کاملا هریس، معاون رئیس جمهوری در دست دارند.از همین رو جمهوری خواهان برای دستیابی به اکثریت باید فقط یک کرسی را از آن خود کنند. 

نیویورک تایمز نوشت: فعلا براساس اطلاعات ارائه شده در آریزونا، کلی با اختلاف 51 درصد در قیاس با 45 درصد در مرتبه ای بالاتر از مسترز قرار دارد. نوادا نیز شاهد رقابتی تنگاتنگ است و کاترین کورتز ماستو، سناتور دموکرات و آدام لاکسالت،، رقیب جمهوری خواهش با 47 درصد آرا در رقابت ها فعالیت دارند.

خواب آشفته و انتخاباتی جمهوری خواهان برای بایدن

در جورجیا، سناتور رافائل وارناک با هرشل واکر، رقیب جمهوری اش رودرو شده و با 49 درصد آرا در قیاس با 46 درصد پیشتاز است.در پنسیلوانیا، رای دهندگان در باب این که کدام حزب کنترل سنا را عهده دار شوند، به دو بخش مساوی تقسیم شده اند. اما جان فترمن، چهره ای دموکرات رویاروی محمت آز، مجری پیشین تلویزیون، با اختلاف 49 درصد در برابر 44 درصد برای یک کرسی باز متعلق به جمهوری خواهی بازنشسته، پیشتاز است.

مبارزه در فضایی بی بدیل

گروهی می گویند عملکرد فترمن در مناظره ای که هفته گذشته برگزار شد، ممکن است بر حمایت ها از او تاثیر گذاشته باشد. نظرسنجی ها در پنسیلوانیا قبل از مناظره انجام شد. اما در تماس های بعد از آن تعدادی زیادی از رای دهندگان گفتند که فترمن به لحاظ جسمی چندان سالم نیست که بتواند به وظایقش عمل کند با این همه او کماکان در قیاس با آز از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در مجموع باید گفت که کمی بیش از یک سوم بر این باورند که فترمن به اندازه ای سالم نیست تا بتواند وظایف شغلی اش را انجام دهد. در میان جمهوری خواهان نیز 71 درصد در باب وضعیت سلامتی او نگران هستند در حالی که اکثریت دموکرات ها یعنی 83 درصد می گویند که فترمن به اندازه کافی سالم است.

به باور ناظران، رقابت ها برای انتخابات میان دوره ای کنگره در فضای سیاسی بی سابقه ای در جریان است که این خود نشان دهنده نخستین ارزیابی کلی از زمان پایان یافتن همه گیری، پس از حمله 6 ژانویه محسوب می شود.

گروکشی برای پیروزی

زمانی که جمهوری خواهان از مجموعه چالش هایی چون اقتصاد آشفته، تورم بالا، نگرانی در باب افزایش نرخ جرم و جنایت به نفع خود بهره برداری می کنند، موضوعات مرتبط با حق سقط جنین، نگرانی ها از افزایش خشونت به دلیل مالکیت سلاح گرم به دموکرات ها فرصت داده که در رقابت های سنا مزیت هایی را از آن خود کنند. با توجه این که مجلس نمایندگان از دسترس دموکرات ها خارج شده، سوال اساسی برای این حزب آن است که آیا فضای حاکم می تواند به آنها کمک کند تا بار دیگر کنترل کنگره را نگاه دارند.

crop638026946274629247

 چالش دموکرات ها

 

اصولا حزب رئیس جمهوری از زمان دولت بوش در سال 2020 در انتخابات میان دوره ای کرسی های خود را از دست داده است. موفقیت دموکرات ها منوط این واقعیت است که جمهوری خواهان قادرند از محبوبیت پایین بایدن به نفع خود استفاده کنند یا نه. رئیس جمهوری با 36 درصد در آریزونا، 38 درصد در نوادا، 39 درصد در جورجیا و 42 درصد در پنسیلوانیا پایین ترین محبوبیت را به نام خود ثبت کرده است. در تمامی رقابت های مورد بررسی، نامزدها از رئیس جمهور پیشی می گیرند. از همین رو کلی با 15 امتیاز از بایدن پیشی گرفته و تقریبا یک چهارم افرادی که عملکرد شغلی بایدن در ایالت را تایید نمی کنند، به او رای حمایتی دادند. فرترمن چهره ای نزدیک به رئیس جمهوری نیز با داشتن 8 امتیاز از بایدن جلوتر است.

در جورجیا؛ جایی که وارناک با اختلاف سه امتیاز در برابر واکر قرار دارد. رای دهندگان به لحاظ شخصیتی وارناک را ترجیح می دهند و همین مسئله موجب شده تا قدرت دموکرات ها در یک ایالت تقسیم شده سیاسی تقویت شود. تقریبا نیمی از رای دهندگان جورجینا، وارناک را صادق و قابل اعتماد می دانند در حالی که 37 درصد دیگر درباره واکر نظر مشابهی دارند. حدود یک چهارم از رای دهندگان حامی واکر، رقیب او را قبال اعتماد تر می دانند یا مطمئن نیستند که کدام یک از دو نامزد قابل اعتماد تر هستند، با این همه همچنان می خواهنداز او حمایت کنند.

پاشنه آشیل حزب دموکرات

تقریبا یک نفر از هر ده رای دهنده ساکن جورجیا به هردو نامزد نظری مطلوب ندارند. یکی از شاخص های احتمالی جمهوری خواهان بازمی گرد بر انتخابات ریاست جمهوری 2020. علیرغم این که بایدن سال 2020 در هر چهار ایالت پیروز شد، اکثریت اندکی از رای دهندگان ترجیح می دهند به نامزدی رای دهند که معتقد است ترامپ در انتخابات پیشین پیروز نشده است.

 نتیجه کارزار گذشته همچنان یک مسئله کلیدی برای ترامپ محسوب می شود؛ همانی که هنوز نتایج آن بازه زمانی را به چالش می کشد. ادعاهای او به جمهوری خواهان فرصت داده تا هزاران نفر را جذب خود کنند.

همانگونه که بررسی های چند هفته ای نشان داده، رای دهندگان بیش از همه بر مشکلاتی چون تورم و نرخ بالای بیکاری متمرکز هستند تا چالش‌های اجتماعی.در سه ایالت از چهار ایالت، حدود نیمی از رای دهندگان گفتند که مسائل اقتصادی بر تصمیم گیری شان در باب رای آنها برای کنگره تاثیر می گذارد.

در برابر یک سوم بر این باورند که مسائل اجتماعی در اولویت قرار دارد. رای دهندگانی که پیشتر روی مقوله اقتصاد متمرکز بوده و هستند متمایل به جمهوری خواهان شدند، در حالی که دموکرات ها آرای اکثریت رای دهندگانی را عمدتا در باب مسائل اجتماعی حساس هستند را از آن خود کرده اند.

3333333333

کارزار در میانه شکاف های جمعیتی

ناظران می گویند نشانه هایی وجود دارد مبنی بر این که برخی مسائل اجتماعی نیز برای رای دهندگان کشش دارند. کم تر از 20 درصد رای دهندگان هر ایالتی می گویند که موضع یک نامزد در باب سقط جنین تاثیری بر تفکر آنها در باب آن نامزد ندارد. در آریزونا، جایی که دو حزب در دادگاه در باب ممنوعیت سقط جنین با هم درگیر شده بودند، نظرسنجی ها نشان داد که این موضع طنین خاصی در این ایالت داشت. در حالی که رای دهندگان در سه ایالت دیگری که مورد بررسی قرار گرفتند عمدتا بر مسائل اقتصادی متمرکز هستند و براساس آن رای می دهند.

رای دهندگان در آریزونا تقریبا در باب این که چه موضوعاتی برای آنها با اهمیت است، به دو بخش تقسیم شدند. 44 درصد مسائل اقتصادی را با اهمیت می دانند و 20 درصد دیگر مقوله های اجتماعی را. رای دهندگان در امتداد خطوط گسل جمعیتی انتخابات پیشین، عمیقا تقسیم شده اند. دموکرات ها توانستند آرای رای دهندگان تحصیل کرده دانشگاهی  را در هر چهار ایالت از آن خود کنند اما جمهوری خواهان عمدتا از حمایت رای دهندگانی که فاقد مدرک دانشگاهی اند، برخورداند به استثای آریزونا؛ جایی که «کلی» در میان آن گروه دو امتیاز بیشتر دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید