واکنش رضا نصری به ملاقات مکرون ومسیح علینژاد

کدخبر: ۵۳۴۲۲۷
​اقتصادنیوز: یک کارشناس ارشد روابط بین‌الملل در واکنش به دیدار علینژاد و مکرون گفت: جا دارد دستگاه دیپلماسی کشور در اقدامی هماهنگ با سه همسایه خود نسبت به اقدام نامتعارف اخیر رییس‌جمهور فرانسه اعتراض کنند.
واکنش رضا نصری به ملاقات مکرون ومسیح علینژاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، رضا نصری در رشته توییتی با اشاره به دیدار اخیر مسیح علی نژاد با مکرون با هماهنگی گروه « عدالت برای کُردها» نوشت: «به گفته کرولین فورست - روزنامه‌نگار، نویسنده و فعال فمینیست مشهور فرانسوی - دیدار مسیح علینژاد با مکرون توسط سازمان آمریکایی-فرانسوی «عدالت برای کُردها» تسهیل شده.

این سازمان در معرفی خود می‌نویسد «پس از مهار تروریسم [داعش]، دولت‌های غربی ملت کُرد را که آرزوی استقلالش را ۴ همسایه قدرتمندش [ایران، عراق، سوریه، ترکیه] هرگز نبخشیده‌اند به حال خود رها کرد» و در واکنش به این موضوع (یعنی نماندن غرب برای تحقق استقلال کردها) این سازمان تاسیس شده.

اینکه اپوزیسیون ویرانی‌طلب مطالبات مشروع مردم ایران را برای اهداف ایران‌ستیزانه ربوده تا مطالبات کشورهای متخاصم منطقه را جایگزین آن کند موضوع جدیدی نیست. اما میزبانی مکرون از فرستادگان این سازمان تعرضی به استقلال سیاسی و تمامیت ارضی ایران و همچنین عراق، سوریه و ترکیه است.

جا دارد دستگاه دیپلماسی کشور در اقدامی هماهنگ با سه همسایه خود نسبت به این اقدام نامتعارف رییس‌جمهور فرانسه اعتراض کنند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید