کرملین: اوکراین نمی‌خواهد مذاکره کند

کدخبر: ۵۳۵۲۷۱
اقتصادنیوز: دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: اوکراین نمی‌تواند و نمی‌خواهد مذاکره کند.
کرملین: اوکراین نمی‌خواهد مذاکره کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در جمع رسانه ها در سخنانی اعلام کرد که نکته اصلی موضعی است که بارها از سوی رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در پیش گرفته شده و نشان می‌ دهد که اوکراین، چه بالفعل و چه به طور قانونی، نمی تواند و نمی خواهد مذاکره کند.

قطعنامه کانادا علیه ایران در سازمان ملل به تصویب رسید

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اضافه کرد: در نتیجه، اهداف روسیه با ادامه عملیات نظامی ویژه در اوکراین محقق می شود.

وی در رابطه با روند تمدید توافق انتقال غلات در دریای سیاه با اوکراین که قرار است ۱۹ نوامبر به پایان برسد نیز گفت: تحولات مطلوب در جریان است، اما برای تمدید آن باید تعهدات قبلی به طور کامل اجرا شوند.

«دیمیتری پسکوف» با اشاره به تلاش های بی‌ وقفه کارشناسان در این زمینه گفت: همانطور که می‌ دانید مسئله لغو محدودیت‌ های صادرات محصولات روسیه طبق توافقات انجام شده مدنظر ما قرار دارد. در این زمینه رایزنی‌ های مثبت با سازمان ملل متحد انجام می‌ شود.

فوری/تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید