بذرپاش در روز غیبت رئیسی وزیر راه و شهرسازی شد

قالیبافی ها رودرروی بذرپاش /یک مدیر احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی!

کدخبر: ۵۴۰۰۱۱
مهرداد بذرپاش که برای تصدی وزارت راه و شهرسازی به مجلس رفته بود توانست با 187 رأی موافق صندلی ریاست این وزارتخانه را کسب کند.
قالیبافی ها رودرروی بذرپاش /یک مدیر احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی!

به گزارش اقتصادنیوز، زنگ آغاز جلسه علنی امروز مجلس در حالی توسط محمد باقر قالیباف به صدا درآمد که بهارستانی ها امروز بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را در دستور کار داشتند.

اماغایب بزرگ این جلسه، سید ابراهیم رئیسی بود که برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود به صحن نرفته بود. 

اگر چه پیش از این، گفته شده بود که رئیسی برای دفاع از بذرپاش در این جلسه حضور خواهد یافت ولی از آن‌جا که او برای شرکت در آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد روز دانشجو به دانشگاه تهران رفته بود، به آغاز این مراسم نرسید تا این سومین باری باشد که رئیسی برای دفاع از دولتمردان کابینه اش به صحن نیاید

از رهبری هزینه کردید تا رای بگیرید

با توجه به عدم حضور ابراهیم رئیسی در مجلس، محمد باقر قالیباف از مخالفان و موافقان بذرپاش دعوت کرد تا پای تریبون آمده و نطق های خود را بیان کردند. اولین نفر مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یازدهم بود که پای تریبون آمد و گفت:« وقتی می خواهیم به فردی رأی بدهیم باید شاخصه تخصص، تجربه و برنامه را مورد بررسی قرار دهیم؛ در حوزه تخصص با توجه به اینکه یک میلیون مهندس و فعال در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و کریدورهای بین المللی فعالیت می کنند، آیا یک نفر نبود که به مجلس معرفی کنید؟»

در اکوایران ببینید : گردوخاک زاکانی در دانشگاه شریف

سپس نوبت به مجتبی توانگر، نماینده نزدیک به قالیباف رسید. او در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت:« گزارش های ۴ ماهه و ۶ ماهه دیوان پر از اشکال و ایراد است که با حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی بررسی شد.اگر بذرپاش موفق بوده در دیوان بماند و موفق تر بشود. از رئیس سازمان بازرسی سوال کنید که وقتی تعجیل در انتخاب بذرپاش را دیدند با یکی از بزرگان مجلس تماس گرفتند و از این انتخاب انتقاد کردند. مملکت قحط الرجال نیست بذرپاش نه سابقه راه دارد و نه شهرسازی.»

توانگر همچنین با بیان اینکه نیکزاد که تقریباً گزینه اجماعی نمایندگان بود به هر دلیلی این مسئولیت را نپذیرفت گفت:« این روزها چقدر از رهبری هزینه کرده‌اند تا ما به آقای بذرپاش رای بدهیم هر چه ما گفتیم از توان و سابقه و تخصص آقای بذرپاش در حوزه راه مسکن و شهرسازی بگویید ولی دوستانشان از رهبری هزینه کردند.» 

در این میان، موافقان مهرداد بذرپاش نیز پشت تریبون صحن علنی قرار گرفتند. مجبتی ذوالنور، نماینده مردم قم، در موافقت با صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت:« مهرداد بذرپاش یک سال و نیم بود که پدرش شهید شده است، شما چه کسی را می توانید پیدا کنید که چنین روحیه تعلق به نظام جموری اسلامی را داشته باشد. از سوی دیگر جوان گرایی که شاه کلید سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، مشمول وزیر پیشنهادی می شود. این وزیر پیشنهادی گام به گام مشاغل راهبردی را طی کرده و در مشاغل راهبردی نقش ایفا کرده است.»

در این میان، مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران نیز در واکنش به اظهارات توانگر گفت:« متاسفانه مخالف محترم بیاناتی را از رهبر معظم انقلاب بیان کردند و از عدم حمایت ایشان از فعالیت های اخیر دیوان محاسبات مطالبی را فرمودند در حالی که بدین شکل نبوده است. رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم از عملکرد رئیس دیوان محاسبات تقدیر کردند و نمی دانم چرا برخی از این تقدیر ناراحت شدند، اگر رهبری از فعالیت های دیوان محاسبات تقدیر می کنند آیا به معنای این است که از مرحوم عادل آذر تقدیر کرده اند؟

وی با کنایه به انتشار بولتن های خبرگزاری فارس گفت:« متاسفانه مخالف محترم از سکوت آقای بذرپاش در خصوص اتفاقات اخیر سخن گفتند باید گفت آن بولتن نویس هایی که مطالب خلاف را به رهبری نسبت داده اند به چه میزان به رهبری و نظام ضربه وارد کرده اند. شما اگر سکوت کنید قطعا بهتر است.»

رآی اعتماد بذرپاش

بذرپاش با برنامه به مجلس رفت؟

بعد از بیان نطق های موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، نوبت به  مهرداد بذرپاش رسید تا در از خود دفاع کند. او با بیان این‌که اتمام پروژه‌های نیمه تمام به منابع مالی نیاز دارد، گفت:« روش‌های تامین مالی برای اجرای پروژه‌ها مهم است، من رسما در دیوان محاسبات بودم و از بودجه خبر دارم، باید راهی برای تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها پیدا کنیم. روش‌های جدیدی لازم است تا بتوان مصوبات مجلس شورای اسلامی همچون ساخت چهار میلیون مسکن را اجرا کرد. ما کمبود مهندس و تکنسین فنی برای ساخت ساختمان و سایر متخصصان برای احداث نداریم.»

همچنین گفت:« برخی می‌گویند که بنده برنامه‌ای ارائه نکرده‌ام، همین افراد در کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده و بعد از طرح انتقادشان از جلسه خارج شدند حال این‌که اگر می‌ماندند برنامه‌هایم را هم می‌شنیدند.»

بذرپاش به دادمان رفت

پس از اظهارات بذرپاش، طبق آیین نامه مجلس نوبت به رای گیری از نمایندگان رسید. بر همین اساس،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 187 رأی موافق، 64 رأی مخالف، 7 رأی ممتنع و 5 رأی باطله از مجموع 263 نماینده حاضر در جلسه به مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی اعتماد کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید