تلاش برای ترور صدراعظم آلمان /کودتاچیان به دنبال چه بودند؟

کدخبر: ۵۴۱۹۱۶
طراحان کودتای نافرجام اخیر در آلمان، قصد داشتند برای ترور صدر اعظم این کشور برنامه ریزی کنند.
تلاش برای ترور صدراعظم  آلمان /کودتاچیان به دنبال چه بودند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پس از آن که پلیس آلمان هفته گذشته حملات گسترده‌ای را در برلین علیه گروه های راست گرا دنبال کرد و گروه های راستگرای افراطی را که ظاهراً به دنبال سرنگونی دولت بودند بازداشت کرد، اکنون روزنامه نیویورک  تایمز آمریکا به نقل  از منابع خود گزارش داده است که افراد دستگیر شده در آلمان برای قتل صدراعظم این کشور در حال برنامه ریزی بوده‌اند.

پاسخ قاطع روسیه به ادعای ارتباط مسکو با کودتا در آلمان

نیویورک تایمز گزارش داده است که اگر پلیس گروه دست راستی «شهروندان رایش» را شناسایی و این گروه را بازداشت نمی کرد، «جان اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان در خطر جدی قرار می گرفت. به گزارش این نشریه، پس از یورش های گسترده در مناطق متعددی در سراسر آلمان در هفته گذشته، مشخص شد که این گروه سلاح گرم تهیه کرده و قصد حمله به مجلس را هم در سر داشته‌اند.

نیویورک تایمز در مقاله اخیر خود به نقل از سه مقام «آشنا به تحقیقات» مدعی شد که اسناد یافت شده در محل‌های متعلق به توطئه‌گران نشان می‌دهد که این گروه قصد کشتن شولز را داشته است. بنا بر گزارش‌ها، بیش از 100 توافقنامه عدم افشا در میان اسناد کشف شده وجود دارد که براساس آن، امضاکنندگان متعهد به مخفی نگه داشتن این طرح‌ها شده بودند.

گفته شده در این یورش ها 40 اسلحه گرم کشف شد و پلیس گمان می کند که سلاح های بیشتری ممکن است در انبارها پنهان شده باشد.

بعلاوه، «هاینریش سیزدهم» شاهزاده رئوس و سرکرده ادعایی این گروه ظاهراً سعی داشته است که با کنسولگری روسیه در شهر لایپزیگ ارتباط برقرار کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در اظهارات قبلی درباره این پرونده، هرگونه دخالت با توطئه‌گران را رد کرد و توطئه ادعایی را یک امر داخلی آلمان توصیف کرده بود.

گفته می شود هسته اصلی این شبکه معتقدند دولت آلمان پس از جنگ جهانی دوم یک کشور مستقل نیست و حال آن ها بدنبال مستقل کردن این دولت بوده‌اند.

دورانی سخت در انتظار شهروندان آلمانی استکاهش شدید محبوبیت وزرای کابینه دولت ائتلافی آلمان بعد از گذشت یک سال حکومتآلمان: پرونده فساد پارلمان اروپا نباید با مبادلات گازی با قطر آمیخته شودناتوانی ارتش آلمان در عمل به تعهدات خود در قبال ناتو به دلیل بحران کمبود مهمات

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی