واکنش امام جمعه اردبیل به دیدار علی کریمی با رئیس جمهور آلمان

کدخبر: ۵۴۳۷۴۹
اقتصادنیوز: امام جمعه اردبیل گفت: رئیس جمهور آلمان با یک ایرانی که به طور مدام و روزانه به مقامات جمهوری اسلامی ناسزا می گوید ملاقات کرده و عکس انداخته است جای تاسف است که دولت آلمان با ملاقات با این شخص به طور استثنایی خود را پایین آورد.
واکنش امام جمعه اردبیل به دیدار علی کریمی با رئیس جمهور آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایکنا، سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، دوم دی‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پر شور و گسترده نمازگزاران و اقشار مختلف مردم برگزار شد با تبیین ضرباتی که انقلاب اسلامی به تمدن غرب وارد کرده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سه عرصه ضربه بزرگی به تمدن غرب و به مجریان اندیشه لیبرالیسم زد اول اینکه باعث شد آن‌ها بسیاری از اصول لیبرالیسم و بند‌های قانون اساسی خود را زیر پا بگذارند برای حجاب جریمه گذاشتند در حالی که طبق اندیشه سکولاریسم اصحاب هر دین در انجام مراسم و آداب دینی خود آزاد هستند برای مناره که از اختصاصات دینی ماست (برخلاف گنبد) رفراندوم گذاشتند و تخریب کردند، چون هم حجاب و هم گلدسته حضور و حیات اجتماعی و کارکرد اجتماعی دین اسلام را می‌رساند.

توصیه مهم امام جمعه کرج به جامعه هنری کشور

وی با بیان اینکه تفکر لیبرالیسم بر آزادی جریان اطلاع‌رسانی و آزادی بیان تاکید خاص دارد و بدون آن جامعه را مساوی با دیکتاتوری حتمی می‌داند گفت: غربی‌ها تمام کانال‌های ایران را از ماهواره‌ها حذف کردند و تحمل روشنگری حتی با یک کانال ایران را هم نداشتند این بدترین انصراف و استعفاء از اصول مسلم لیبرالیسم است.

امام جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: داد آمریکا و اروپا به آسمان بلند است که شاهراه اطلاع رسانی باید آزاد باشد و دانستن حق همه هست و هیچ کس حق ندارد انسان‌ها را از حق دانستن محروم کند، اما به ته قضیه که می‌رسیم می‌بینیم این شعار را فقط برای دشمنان خودشان اجرا می‌کنند و خودشان به راحتی آب خوردن کانال‌های اطلاع رسانی مخالف را می‌بندند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به مسدود کردن شبکه‌های بین المللی ایرانی از ماهواره‌ها توسط اروپایی‌ها تصریح کرد: اروپا تمام کانال‌های بین المللی ایران و طرفداران ایران را از ماهواره‌های خود حذف کرده مثل کوثر، العالم، المنار، هیسپان تی وی و اخیراً پرس‌تی‌وی را نیز بست یعنی می‌خواهد ملت‌های خودشان و ملت‌های دنیا را کانالیزه کنند از آن طرف دادشان بلند است که چرا ایران امثال اینستاگرام را بسته است اگر بستن بد است از همه بد است و اگر خوب است باید از همه خوب باشد اهل فن می‌دانند که آنچه اروپا انجام داده بر خلاف اندیشه لیبرالیسم و بر خلاف منشور اتحادیه اروپا و قوانین اساسی آن‌ها است.

وی افزود: از یک طرف داد می‌زنند هیچ امر مقدسی نداریم و خدایا! ما را از شر مقدسات خلاص کن و می‌گویند آنچه مقدس است امیال انسان‌هاست پس راهپیمایی حتی علیه خدا نیز جایز است و می‌توان حتی برای پیامبران کاریکاتور کشید و آن‌ها را مسخره کرد تا حرمت آزادی شکسته نشود! اما از آن طرف اجازه نمی‌دهند حتی یک کلمه تحقیق درباره هولوکاست صورت بگیرد از یک طرف می‌گویند آزادی انسان‌ها را فقط اضاعه حق دیگران می‌تواند محدود کند، اما از آن طرف خودشان اصلی‌ترین عامل اضاعه حق انسان‌ها هستند این‌ها همه نشانه افول تمدن آنهاست هر وقت هم سوال می‌کنی به غیر از جواب تکراری حرف جدیدی ندارند تمدنی که برای سوالات جدید جواب‌های تکراری و کهنه خود را تکرار کند این نشانه افول است ما به آن‌ها می‌گوییم آزادی بیان کشور خود را با آزادی بیان در ایران مقایسه کنید هر روز ده‌ها انتقاد تند و تیز به دولت حتی رئیس جمهور کشور می‌گویند.

دیدار سفیر ایران با یک مقام روس در مسکو

خطیب جمعه اردبیل با یادآوری محدودیت‌های آزادی بیان در رژیم طاغوتی خاطر نشان کرد: در زمان شاه ساواک که ساخته دست آمریکا بود واژه‌های خاصی به مطبوعات داده بود و گفته بود هر کس این واژه‌ها را به کار گیرد باید از دفتر روزنامه یک راست به زندان اوین برود ضرب المثل آذری‌ها است که حالا مرده بلند شده و می‌خواهد صورت مرده شور را بشوید! ملت ما خیلی فهیم‌تر از آن است که مورد تحمیق شما قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: نماد آزادی بیان در غرب این است که در آلمان از تمام روزنامه‌ها تعهد گرفته اند که یک کلمه علیه اسرائیل ننویسند اگر کسی در حال حاضر در آلمان علیه ایران و روسیه مطلبی بنویسید فوراً مقام می‌گیرد و اگر صاحب مقام باشد و ذره‌ای از این دو کشور حمایت کند از کار برکنار می‌شود سفیر سابق آلمان در ایران بعد از بازگشت مقام خوبی در آلمان گرفت بنده خدا یک جمله گفت فوراً او را برکنار کردند وی اظهار کرد: ایران نه نیروی هوایی دارد و نه تانک پیشرفته پس مجبور است برای دفاع از خود موشک داشته باشد.

امام جمعه اردبیل با بیان یک مصداق به میزان سانسور در آمریکا پرداخت و گفت: یک نکته شنیدنی این است که در سفر زلنسکی به آمریکا که این هفته صورت گرفت تمام نمایندگان کنگره اعم از دموکرات و جمهوری خواه از او حمایت کردند تنها مخالف، نماینده ایالت آریزونا بود که گفت آمریکا ۹۹ مشکل داخلی دارد که اوکراین جزو آن‌ها نیست و من راضی نیستم پول آمریکا برای اوکراین صرف شود وی سپس در شمارش مشکلات آمریکا سانسور در رسانه‌های جمعی را ذکر کرد این را تقدیم می‌کنیم به آن نویسنده بی‌انصافی که این هفته گفته سانسور در ایران جهنمی است! من خیرخواهانه از این نویسنده می‌خواهم در این آیه بار‌ها و بار‌ها تامل کند «فَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا کَتَبَتْ أَیْدِیهِمْ وَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا یَکْسِبُونَ».
 
وی در ادامه تبیین تحدیات انقلاب اسلامی نسبت به تمدن غرب عنوان کرد: دوم اینکه انقلاب اسلامی آن‌ها را خلع سلاح کرد سلاح اصلی آن‌ها برای دخالت در امور داخلی کشور‌ها ادعای حمایت از دموکراسی است در حالی که به تعداد سال‌های انقلاب انتخابات برگزار شده است در بعضی انتخابات ایران مردم ایران رئیس خبرگان را کنار گذاشتند حضرت امام با بنی‌صدر مخالف بود، ولی به رای مردم احترام گذاشت آن‌ها در برابر ایران نه تنها این حربه را از دست دادند بلکه با صراحت گفتند مشروعیت دولت‌ها با صندوق آراء نیست بلکه با نوع سوگیری بین‌المللی است این عین حرف کاندولیزا رایس بود و بلکه در حمله به عراق ۵۰ شخصیت آمریکایی بیانیه دادند و گفتند دخالت نظامی با دموکراسی منافات ندارد یعنی می‌توان با لوله تانک دموکراسی را صادر یا از آن محافظت کرد!

دستگاه دیپلماسی نباید خوش‌بینانه به مسیر مذاکره نگاه کنند

عاملی با اشاره به دیدار‌های اخیر سران کشور‌های اروپایی با برخی از اپوزیسیون‌های ایرانی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد که روسا و سردمداران آمریکا و اروپا با کسانی از اپوزیسیون ایرانی ملاقات کردند که برای آن‌ها وهن، ننگ و عار بزرگی بود مایک پنس اخیراً به آلبانی رفت و در سخنرانی غرایی از منافقین تجلیل کرد و گفت آن‌ها تنها کسانی هستند که می‌توانند حکومت را در ایران به دست گیرند سپس علیه سلطنت طلب‌ها به طور وحشتناکی صحبت کرد فردای آن روز سلطنت طلب‌ها با حمله به مایک پنس آبرویی برای منافقین نگذاشتند و تمام جنایت آن‌ها را در ۴۳ سال برملا کردند که اگر دولت ایران میلیارد‌ها پول خرج می‌کرد نمی‌توانست آن ضربه را به منافقین بزند.

وی افزود: زمانی دولت آلمان داعیه حکومت بر جهان را داشت و جنگ جهانی عظیمی را دوباره به راه انداخت، اما حالا آن قدر خوار و حقیر شده که رئیس جمهور آلمان با یک ایرانی که به طور مدام و روزانه به مقامات جمهوری اسلامی ناسزا می‌گوید ملاقات کرده و عکس انداخته است جای تاسف است که دولت آلمان با ملاقات با این شخص به طور استثنایی خود را پایین آورد آن مرد اهانت گر اگر برای ملت و کشور خود تعصب و غیرتی داشت حتماً از رئیس جمهور آلمان می‌پرسید در زمان جنگ ایران و عراق سازمان ملل ۱۳۹ بار به آلمان تذکر و اعتراض داد که مواد شیمیایی که شما به عراق و به صدام می‌دهید باعث کشتار اکراد می‌شود در یک روز با مواد شیمیایی آلمان ۵ هزار نفر کرد در حلبچه کشته شد شما که به صدام کمک کردید که ۵ هزار کرد را قتل عام بکند چطور شده که حالا برای یک خانم کرد اشک تمساح می‌ریزید؟!

وی در ادامه با بیان اینکه گزارش رسمی سازمان ملل بیان می‌کند که ۸۰ درصد مواد شیمیایی صدام توسط شرکت‌های آلمانی تامین شده است گفت: عجیب این است که ایران در طول جنگ تحمیلی عمداً مجروحین شیمیایی را به یک بیمارستان در آلمان اعزام می‌کرد که شاید دولت آلمان عمق فاجعه را ببیند و حیاء کند، اما دنیای معاصر حیاء ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این گونه حرکات اروپایی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها ما را نادان یا فراموشکار حساب کرده اند و خدا را شکر که این گونه اقدامات اروپایی‌ها با معیار‌های دوگانه رفته‌رفته ملت ما مخصوصاً جوان‌های ما را بیدار می‌کند و آن‌ها به ماهیت خطرناک دشمنان کشور خوب پی می‌برند.

وی در بیان سومین مصداق با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور فرانسه با زنی که بانوان ایرانی را به بی عفتی دعوت می‌کند گفت: عجیب‌تر از آن ملاقات مکرون با زنی ایرانی است که سال‌های متمادی است زنان و دختران ما را به بی عفتی دعوت می‌کند. مکرون برای عناد با انقلاب اسلامی با زنی ملاقات کرد که در برابر دوربین‌ها با افتخار گفت من قبل از اینکه ازدواج بکنم حامله بودم ما نباید از این ملاقات تعجب کنیم، چون روحیه خاصی بر کاخ الیزه حاکم است رئیس جمهور قبلی فرانسه نیکلاس سارکوزی زن خود را طلاق داد و با یک مانکن ازدواج کرد چند روز بعد این زن عکس لخت خود را در اینترنت انتشار داد خبرنگاران فرانسوی به کاخ الیزه هجوم بردند تا بفهمند که چگونه بانوی اول فرانسه این افتضاح را درست کرده است وقتی با رئیس جمهور فرانسه مصاحبه کردند با یک جمله او همه مبهوت شدند آن جمله این بود ما قبل از ازدواج برای این مسئله توافق کرده‌ایم!

خطیب جمعه اردبیل گفت: یعنی هرگونه بی عفتی با توافق قابل حل است این مطالب برای جوانان عزیز مخصوصاً دختران ما که امید و آینده کشور هستند بسیار مهم است آن‌ها باید بدانند که در انتهای خط بی عفتی کار به کجا منجر می‌شود؛ اینگونه تنزلات و تنازلات از شخصیت‌های اروپایی جهت مبارزه با ایران انتقام خداوند و انتقام خون شهدا از آنهاست.

وی در ادامه اظهار کرد: دنیای امروز برای حفظ و صیانت جان انسان‌ها و رسیدن به صلح جهانی به دیدگاه‌های انسانی، عاطفی و عقلانی احتیاج دارد هیچ کس از فاجعه اوکراین خوشحال نیست، اما حس انتقام و تضعیف دشمن در دولت‌های اثرگذار در ماجرای اوکراین آینده دنیا و آینده بشریت را تاریک نشان می‌دهد دنیا واقعاً به تعبیر امیرالمومنین "الدُّنیا کاسِفَةُ النّورِ ظاهِرَةُ الغُرور" که در توصیف ایام قبل از بعثت بیان شده می‌باشد نوع برخورد و استقبال کنگره آمریکا و رئیس جمهور آمریکا در برابر زلنسکی نخبگان دنیا را نسبت به صلح جهانی و آینده جهان مایوس می‌کند رئیس جمهور آمریکا به زلنسکی گفت بزن فداک ابی و امی! رئیس کنگره آمریکا می‌گفت بزن فداک ابی و امی! تمام اعضاء جز نماینده آریزونا می‌گفتند بزن فداک ابی و امی! بزرگان کنگره دست او را محکم می‌فشردند و می‌گفتند بزن فداک ابی و امی!

امام جمعه اردبیل افزود: اروپا نیز با حرص و ولع تمام می‌گوید بزن فداک ابی و امی! از لحن همه بوی خون می‌آید و معلوم بود ملت بیچاره اوکراین را وجه المصالحه کرده اند در جنگ ایران و عراق نیز همه آن‌ها به صدام می‌گفتند بزن فداک ابی و امی! در سوریه نیز به داعش می‌گفتند بزن فداک و امی! به اکراد سوریه موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه، جبهه التحریر و... نیز می‌گفتند بزن فداک ابی و امی! به عربستان نیز در برابر مردم مظلوم یمن مدام می‌گفتند بزن فداک ابی و امی!

آیت الله عاملی تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است به منافقین می‌گویند ایرانی‌ها را بزنید فداک ابی و امی! و آن‌ها با دستور ارباب بیش از ۱۷ هزار انسان بزرگ و جلیل القدر را ترور کردند و بیش از ۷۰ سال است به اسرائیل می‌گویند بزن فداک ابی و امی! در هیچ زمانی مثل ما خون انسان این قدر ارزان و رخیص نبوده است زمانی نخست وزیر اسپانیا گفت ما ایران را زمین می‌زنیم ولو باعث شود که خودمان نیز زمین بخوریم! مشابه آن این است که تا حال فقط آمریکا بیش از ۹۷ میلیارد دلار به اکراین کمک کرده اروپا نیز تا حال بیش از ۴۰ میلیارد دلار کمک کرده و هنوز ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر اینکه در ۳۰۰ روز این قدر پول خرج کردند در ماه‌های آینده اگر جنگ ادامه پیدا کند بسیاری از اقتصاد‌ها فلج خواهد شدگفت: با این پول می‌توانستند بخش عمده فقر و گرسنگی را در کشور‌های فقیر از بین ببرند این مقدار هزینه ضربه سنگینی به اقتصاد آنهاست، اما عملاً می‌گویند دشمن را زمین می‌زنیم ولو خودمان نیز زمین بخوریم ۲۷ دولت دنیا را مجبور کرده اند تا به اوکراین کمک مالی و تسلیحاتی نماید ۵۰۰ ماهواره را که مربوط به آمریکا و اروپا است در خدمت اوکراین قرار داده‌اند بخشی از این ماهواره‌ها ماهواره‌های نظامی هستند.

وی در خاتمه افزود: این موضوع نشان می‌دهد که رحم و دلسوزی در ۱+۵ یک وجود ندارد و لذا گفتگو با آن‌ها و انتظار انصاف و مروّت از آن‌ها انتظار سختی است مشاور ریگان این هفته گفت پوتین ساده لوح هست که خیال می‌کند در آمریکا مردی وجود دارد که عرضه گفتگو درباره معضلات جهانی را داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید