اظهار بی‌اطلاعی کرملین از طرح صلح زلنسکی

کدخبر: ۵۴۳۷۹۴
اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین درخصوص طرح صلح زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای پایان دادن به جنگ اظهار بی‌اطلاعی کرد.
اظهار بی‌اطلاعی کرملین از طرح صلح زلنسکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی کاخ کرملین درباره طرح صلح رئیس‌جمهوری اوکراین برای پایان دادن به جنگ اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بیانیه مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه‌های اتمی اوکراین

اسپوتنیک گزارش داد، دیمیتری پسکوف روز جمعه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره طرح اوکراین برای صلح با روسیه گفت: ما از چنین طرحی بی اطلاع هستیم. ولودیمیر زلنسکی صحبت از یک سری اقدامات کرده که طرح صلح هم یکی از آنهاست.

وی افزود: اظهارات زلنسکی مبتنی بر واقعیات غیرقابل انکار کنونی نیست.

روز پنجشنبه، رسانه های آمریکایی از طرح ۱۰ ماده ای دولت زلنسکی برای صلح خبر داده بودند که قرار است اواخر فوریه ارائه و در سالگرد شروع جنگ اوکراین رونمایی شود.

این مقام روس، هرگونه برنامه برای انجام دیدار بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا را نیز رد کرد.

اظهارات «پسکوف» درباره احتمال دیدار پوتین و بایدن

پسکوف همچنین خاطرنشان کرد که محدودیت‌های گازپروم در خرید گاز از حوزه سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های اروپایی، پاسخی به اعمال سقف قیمت نفت نیست، بلکه پاسخی به اقدامات کشورهای غیردوست است.

اتحادیه اروپا از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) واردات دریایی نفت روسیه را تحریم کرد و جلوی خدمات کشتیرانی و مالی برای شرکت های همکار با صادرات نفتی روسیه را گرفت. همزمان اتحادیه اروپا و گروه ۷ سقف قیمت ۶۰ دلاری برای نفت خام روسیه را اعمال کردند.

هدف غرب از اعمال این تحریم ها کاهش درآمد صادراتی مسکو در عین حفظ جریان نفت خام روسیه به بازار و جلوگیری از کاهش عرضه و اوجگیری قیمت ها بوده است. خریدارانی که این سقف قیمتی را رعایت کنند از برخی تحریم های اتحادیه اروپا مانند خدمات بیمه ای معاف می شوند و خریدارانی که بیش از ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت روسیه پرداخت کنند تا ۹۰ روز امکان دسترسی به خدمات اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید