بمباران مرگبار خرسون با شروع جشن‌های کریسمس

کدخبر: ۵۴۴۰۶۳
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین که به تازگی از سفر واشنگتن بازگشته، عکس‌هایی از لاشه یک هواپیما را در حساب‌های شبکه اجتماعی خود منتشر کرد و نوشت بمباران خرسون زمانی رخ داد که اوکراینی‌ها جشن‌های کریسمس را آغاز کرده‌اند.
بمباران مرگبار خرسون با شروع جشن‌های کریسمس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روسیه روز شنبه در آغاز دهمین ماه جنگ اوکراین، شهر خرسون در جنوب اوکراین را گلوله باران کرد که دست‌کم ۱۰ کشته و ۵۵ زخمی بر جای گذاشت.

توئیت رئیس‌جمهور عراق در واکنش به تیراندازی در مرکز پاریس

آسوشیتدپرس گزارش داد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که به تازگی از سفر واشنگتن بازگشته، عکس‌هایی از لاشه یک هواپیما را در حساب‌های شبکه اجتماعی خود منتشر کرد و نوشت بمباران خرسون زمانی رخ داد که اوکراینی‌ها جشن‌های کریسمس را آغاز کرده‌اند.

نیروهای مسکو ماه گذشته مجبور به ترک خرسون شدند.

زلنسکی در توییتی افزود: «این زندگی واقعی خرسون است.» این تصاویر ماشین‌ها را در حال سوختن، اجسادی را در خیابان و شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌ها را نشان می‌دهد.

یاروسلاو یانوشویچ، فرماندار منطقه خرسون در اظهارات تلویزیونی گفت که تعداد کشته شدگان در آخرین گلوله باران شهر از هفت نفر به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: ۵۵ تن نیز زخمی شدند که حال ۱۸ نفرشان وخیم است. یانوشویچ گفت که ده‌ها تن دیگر از جمله یک دختر ۶ ساله در اثر گلوله باران روسیه یک روز قبل زخمی شدند.

حملات شدید ائتلاف سعودی به صعده یمن / چند نفر کشته و زخمی شدند؟

اوکراین مدعی است از اواسط مهر تاکنون با حمله توپخانه‌ای، موشک‌ها، گلوله‌های روسیه و حملات پهپادی روبه‌رو بوده است که بسیاری از آن‌ها زیرساخت‌های انرژی این کشور را در تلاش برای کاهش خدمات برق و سامانه گرمایشی با پیشروی زمستان و یخبندان هدف قرار داده‌اند. از زمانی که نیروهای روسیه عقب نشینی کردند و ارتش اوکراین شهر را در ماه آبان پس گرفت، گلوله باران در خرسون شدیدتر شده است.

اوایل روز شنبه، پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، گفت که در گلوله‌باران دونتسک طی روز گذشته ۲ نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. این افراد در کوراخوف، شهری با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب شهر دونتسک کشته شده‌اند.

والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک نیز گفت که حدود ۶۰ گلوله در طول شب به سه منطقه در منطقه نیکوپل اصابت کرد.

به گفته الکساندر استاروخ، فرماندار استپنه، یک شهرک در حومه زاپوریژیا نیز هدف گلوله باران قرار گرفت، اما جزئیاتی در مورد تلفات اعلام نشده است.

زلنسکی پس از سفر به واشنگتن که در آن بسته کمک نظامی ۱.۸ میلیارد دلاری دیگری را دریافت کرد، به کی یف بازگشت.

دردسر تازه برای غرب / اثر جنگ اوکراین در تعمیق روابط ترکیه و روسیه!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت، زمانی که "عملیات نظامی ویژه" به اهداف روسیه برسد، جنگ در میز مذاکره پایان خواهد یافت. او گفت که هیچ طرح صلح اوکراینی بدون در نظر گرفتن «واقعیت‌های امروزی که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت» نمی‌تواند موفق شود. اشاره وی به درخواست مسکو برای به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ آن را ضمیمه کرد و سایر دستاوردهای ارضی اش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید