اتهام‌زنی‌ جدید ایالات‌متحده علیه ایران

کدخبر: ۵۴۷۵۸۶
اقتصادنیوز: آمریکا در فاز جدیدش در اتهام‌زنی علیه ایران گفت: فروش پهپادهای مرگبار ایران به روسیه برای استفاده در حملات مداوم مسکو به اوکراین به این معنی است که این کشور می‌تواند در جنایات جنگی گسترده مشارکت داشته باشد.
اتهام‌زنی‌ جدید ایالات‌متحده علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت جو بایدن در تداوم ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی توسط روسیه در جنگ اوکراین، تهران را متهم کرد: فروش پهپادهای مرگبار ایران به روسیه برای استفاده در حملات مداوم مسکو به اوکراین به این معنی است که این کشور می تواند در جنایات جنگی گسترده مشارکت داشته باشد.

افشاگری جدید از دست‌ داشتن تل‌آویو در ترور «سردار سلیمانی»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگارانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن را در سفر به مکزیک همراهی می‌کردند، این اتهام را علیه ایران مطرح کرد.

این اتهام، تندترین لفاظی آمریکا علیه ایران از زمان مطرح شدن ادعاهای حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه محسوب می شود.

سالیوان مدعی شد: انتخاب ایران «استفاده از سلاح‌های این کشور برای کشتن غیرنظامیان در اوکراین و تلاش برای در تاریکی و سرما بردن شهرهای این کشور است که از دیدگاه ما، ایران را در موقعیت مشارکت در جنایات گسترده جنگی قرار می‌دهد.»

لاوروف و «کین گانگ» آمریکا را محکوم کردند

سالیوان به تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه ایران پس از ادعاهای آمریکا مبنی بر کمک ایران به روسیه اشاره کرد و گفت این تحریم ها نمونه‌ای از تلاش آمریکا برای «مشکل‌تر کردن این مبادلات» میان روسیه و ایران است.

با این حال، وی افزود که نحوه انتقال این تسلیحات به روسیه، جلوگیری فیزیکی از آنها را مشکل می سازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید