پایتخت اوکراین بمباران شد

کدخبر: ۵۴۸۶۲۶
روسیه بار دیگر به کی یف پایتخت اوکراین حمله کرد.
 پایتخت اوکراین بمباران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،بنا بر گزارش بلومبرگ، به گفته مقامات، موشک های روسیه روز شنبه زیرساخت‌های حیاتی در کیف و خارکف را هدف قرار داد. پدافند هوایی اوکراین اعلام کرد که نیروهای کرملین این موشک‌ها را که احتمالاً بالستیک هستند و توسط پدافند هوایی شناسایی هستند، از سمت شمال پرتاب کردند. در اثر این حمله، قطعی برق اضطراری در 11 منطقه پایتخت اعلام شد. فرماندار میکولایف در جنوب اوکراین گفت 17 هواپیمای جنگی روسیه در حال پرواز هستند و می‌توانند موشک های بیشتری را پرتاب کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که نسبت به عزم شرکای غربی برای تعهد بیش‌تر برای ارسال تسلیحات در نشست بعدی گروه تماس دفاعی اوکراین خوشبین است. مقامات ارشد نظامی در گردهمایی 20 ژانویه در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان شرکت خواهند کرد. بریتانیا وعده داده تانک های جنگی را به اوکراین می فرستد.

روز جمعه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور شهر سولدار در شرق اوکراین را پس از هفته‌ها درگیری شدید تصرف کردند، این در حالی است که کی‌یف اعلام کرد نیروهایش هنوز در آنجا درگیر هستند. در بیانیه بعدی، این وزارت‌خانه به نقش گروه مزدور واگنر وابسته به کرملین در نبرد سولدار اذعان کرد.

به گفته ستاد نظامی اوکراین، نیروهای روسی هم‌چنان تلاش‌های اصلی خود را بر تلاش برای تصرف منطقه دونتسک در شرق و پیشروی به سمت باخموت متمرکز می کنند. اوله سینیهوبوف فرماندار این منطقه در تلگرام گفت که نیروهای کرملین به گلوله باران مناطق مختلف اوکراین از جمله شهر خارکف ادامه می‌دهند، جایی که دو موشک اس-300 به یک منطقه مسکونی اصابت کرد. نیروهای روسی طی 24 ساعت گذشته بیش از 95 حمله را از سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه، به ویژه در منطقه خرسون در جنوب انجام دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید