تاکید آمریکا بر حمایت پایدار و قاطع واشنگتن از کی‌یف

کدخبر: ۵۴۸۴۴۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای اوکراینی خود بر حمایت پایدار و قاطع آمریکا از اوکراین و ارسال تجهیزات دفاع هوایی پیشرفته و خودروهای زرهی از ذخایر آمریکا تاکید کرد.
تاکید آمریکا بر حمایت پایدار و قاطع واشنگتن از کی‌یف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در  سالگرد جنگ اوکراین، در گفتگو با همتای اوکراینی خود بر ارسال سامانه هوایی دفاعی پیشرفته و خودروهای زرهی به کی یف تاکید کرد.

اقدام نظامی جدید دولت سریلانکا / ارتش کوچک می‌شود

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز با دیمیترو کولبا، همتایاوکراینی خود گفتگو کرد.

وی افزود: وزیران خارجه آمریکا و اوکراین بر تداوم کمک های امنیتی و اقتصادی قوی در آستانه اولین سالگرد حمله همه جانبه و بی دلیل روسیه به اوکراین در ماه فوریه تمرکز کردند.

به گفته وی، وزیر امور خارجه آمریکا در این گفتگو بر حمایت پایدار و قاطع آمریکا از اوکراین و ارسال تجهیزات دفاع هوایی پیشرفته و خودروهای زرهی از ذخایر آمریکا تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده است : بر اساس داده‌های منتشر شده در بیانیه‌های رسمی و گزارش رسانه‌ها، جمع کمک‌های خارجی به دولت کی‌یف از ابتدای جنگ، بیش از ۱۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار تخمین ‌زده می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که جمع کمک‌های دریافتی کی‌یف از غرب نزدیک به سه برابر بودجه سالانه اوکراین در ۲۰۲۲ است.

این گزارش همچنین برآورد کرده است: کمک‌های نظامی غرب به دولت کی‌یف که تاکنون به ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و معادل ۹۵ درصد بودجه دفاعی ۵۱ میلیارد و یکصد میلیون دلاری روسیه در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که تقریبا ظرفیت‌های نظامی همه اعضای اصلی ناتو در حال حاضر به طور فعال علیه روسیه به کار گرفته شده است.

آیا چین و آمریکا در 2027 وارد درگیری نظامی می‌شوند؟

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز تاکید کرده بود که مسکو در اوکراین نه علیه نیروهای کی‌یف، بلکه در برابر کل «غرب» می‌جنگد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید