پوتین: عملیات نظامی روسیه در اوکراین در جال پیشرفت است

کدخبر: ۵۴۸۸۷۰
بعد از چند روز درگیری‌های شدید بین نیروهای روسیه و نظامیان اوکراینی در شهر راهبردی «سولدار» در استان «دونتسک»، مسکو روز جمعه رسماً تسلط بر این شهر را اعلام کرد.
پوتین: عملیات نظامی روسیه در اوکراین در جال پیشرفت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین روند مثبتی را نشان می‌دهد و وی امیدوار است که نظامیان روس دستاوردهای بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پوتین به تلویزیون دولتی  این کشور گفت: «همه چیز در چارچوب برنامه وزارت دفاع و ستاد کل ارتش در حال پیشرفت است و من امیدوارم که نظامیان ما با نتایج نبرد خود ما را بیشتر خوشحال کنند».

شلیک اشتباه روسیه در جنگ اوکراین /نبرد پشت دیوارهای کرملین!

بر اساس این گزارش، روسیه روز جمعه اعلام کرد که نیروهایش کنترل «سولِدار» در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند. بعد از چند روز درگیری‌های شدید بین نیروهای روسیه و نظامیان اوکراینی در شهر راهبردی «سولدار» در استان «دونتسک»، مسکو روز جمعه رسماً تسلط بر این شهر را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در شامگاه ۱۲ ژانویه (به وقت محلی) آزادسازی شهر سولدار به‌طور کامل به پایان رسید، امری که برای ادامه موفق عملیات آفندی از اهمیت راهبردی برخوردار است.» در ادامه این بیانیه آمده است: «آزادسازی سولِدار، نیروهای اوکراینی در باخموت را منزوی کرده و باعث می‌شود تا مسیرهای تدارکاتی آن‌ها در آرتومیفسک قطع شود».

این وزارتخانه توضیح داد: «فقط در سه روز گذشته بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی و بیش از ۳۰۰ واحد تسلیحات نیروهای مسلح این کشور در شهر سولدار منهدم شدند».

 به گزارش رویترز، پوتین در زمینه وضعیت اقتصادی روسیه در بحبوحه جنگ با اوکراین هم گفت: «وضعیت اقتصادی پایدار است. خیلی بهتر از آنچه که مخالفان ما پیش‌بینی می‌کردند، بلکه از پیش‌بینی‌های ما نیز بهتر بوده است». وی افزود که تورم کمتر از حد انتظار است و مهمتر از همه، روند نزولی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید