روسیه: برجام هنوز نمرده است

کدخبر: ۵۵۴۳۹۵
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: جایگزین معقول و منطقی برای برجام وجود ندارد.
روسیه: برجام هنوز  نمرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری اسپوتنیک، ریابکوف امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو ابراز داشت: نمی‌گویم برجام دفن شده است، اما در بخش مراقبت‌های ویژه است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: جایگزین معقول و منطقی برای برجام وجود ندارد و در حال حاضر در این رابطه همه چیز از دست نرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرفین توافق برجام به‌طور دوره‌ای بر تعهد خود به تفاهمات اساسی مندرج در توافق که با موفقیت به حفظ ثبات و تقویت امنیت منطقه‌ای تا لحظه خروج یک‌جانبه آمریکا از آن کمک کرد، تاکید کرده‌اند.

روسیه: بن بست در برجام غیرمنطقی است /طرح B واقع بینانه ای وجود ندارد

ریابکوف بازگشت هر چه زودتر آمریکا به توافق و عمل کردن به تعهداتش بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را برای این کشور «بهتر» توصیف کرد.

شب گذشته «پیتر استانو» سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای برجام، تصریح کرد که این اتحادیه روی جمع‌بندی مذاکرات متمرکز است و هدفش این است که تمام تلاش ها را برای یافتن راه حلی به منظور اجرای صد درصدی این توافق انجام دهد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخیرا در اظهاراتی گفته است که جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد و به تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای این توافق ادامه می‌دهد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است. تجربه نشان داده است که کاخ سفید به رغم ادعای دیپلماسی اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا علیه ایران ندارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در مصاحبه‌ای تصریح کرد: ما برای رسیدن به نقطه پایانی توافق بدون پیش شرط آمادگی داریم تا در چارچوب گفت‌وگوهایی که در گذشته انجام شده است، گام نهایی برداشته شود اما بدون پیش شرط و با یک نگاه واقع‌بینانه و با رعایت حقوق و منافع ملی ایران باید انجام شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به مسیر دیپلماسی پایبند است و معتقدیم که مذاکره برای مذاکره مفید نیست اما مذاکره برای اینکه تمام طرف‌ها به نتیجه مطلوب برسند، می‌تواند مفید باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید