واکنش آمریکا به اظهارات مقام چینی درباره بالون جاسوسی

کدخبر: ۵۵۵۱۰۹
جان کربی اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه چین درباره پرواز بالن‌های جاسوسی آمریکا بر فراز چین را رد کرد.
واکنش آمریکا به اظهارات مقام چینی درباره بالون جاسوسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اظهارات «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین درباره ارسال‌ بالن‌های جاسوسی آمریکا به این کشور آسیایی، واکنش جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید را در پی داشت.

در شرایطی که تنش‌های واشنگتن و پکن بر سر بالن و «اشیاء پرنده» همچنان خبرساز است، مقام ارشد کاخ سفید اظهارات مسئول بلندپایه چین درباره بالن‌های جاسوسی آمریکا را «نادرست» خواند.

سخنگوی وزارت خارچه چین روز دوشنبه (امروز) در نشست خبری ضمن رد ادعاهای اخیر واشنگتن درباره ارسال بالن جاسوسی چین به حریم هوایی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی یک سال اخیر بیش از ۱۰ بالن جاسوسی به چین فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید به این اظهارنظر مقام پکن واکنشن نشان داد و آن را تکذیب کرد.

کربی که در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال مجری درباره این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «نادرست است. (آمریکا) در حال انجام این کار نیست، این موضوع قطعا نادرست است».

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود: «ما در حال به پرواز درآوردن بالن‌ها بر (فراز حریم هوایی) چین نیستیم».

این اظهارنظر مقام ارشد آمریکایی، اولین واکنش مسئولان واشنگتن به سخنان سخنگوی وزارت خارجه چین درباره ارسال ۱۰ بالن جاسوسی طی یک سال اخیر بوده است.

طی هشت روز اخیر و به دنبال سرنگون کردن بالن چینی توسط جنگنده آمریکایی، ارسال این بالن‌ که واشنگتن آنها را «جاسوسی» و پکن آن را «هواشناسی» خوانده است، تنش تازه‌ای در روابط دو کشور ایجاد کرده است.

تنش‌های واشنگتن و پکن وقتی شدیدتر شد که که به دنبال فرمان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به ارتش، آمریکایی‌ها بالن چینی را ساقط کردند و طی روزهای اخیر چهار شیء پرنده ناشناس بر فراز آمریکا و کانادا سرنگون شده و همزمان اتهام‎‌زنی‌های زیادی به چین وارد شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید