رئیس‌جمهور اوکراین:

اسلحه تنها زبانی است که روسیه می‌فهمد!

کدخبر: ۵۵۵۸۵۴
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین احتمال هر گونه توافقی با روسیه که در آن بخشی از اراضی اوکراین به این کشور واگذار شود را رد کرد.
اسلحه تنها زبانی است که روسیه می‌فهمد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین احتمال واگذاری اراضی اوکراین در توافق احتمالی با روسیه را منتفی دانست.زلنسکی در مصاحبه‌ای با بی.بی.سی که در آستانه سالگرد تجاوز نظامی روسیه به اوکراین انجام شده گفته که واگذاری اراضی به روسیه به معنی این است که «روسیه ممکن است بازگردد.»

زلنسکی همچنین اعلام کرد که ارسال سلاح از سوی کشورهای غربی، صلح را نزدیک‌تر خواهد کرد. او همچنین تصریح کرد که حمله بهاره روسیه از همین الان آغاز شده است. او گفت: «حملات روسیه همین الان از چندین جهت اتفاق می‌افتند.»

رئیس‌جمهور اوکراین با وجود این معتقد است که نیروهای ارتش اوکراین می‌توانند در برابر پیشروی روسیه مقاومت کنند و سپس یک ضدحمله را آغاز کنند.

زلنسکی گفت: «البته سلاح‌های مدرن صلح را تسریع می‌کنند. اسلحه تنها زبانی است که روسیه می‌فهمد.»

رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته برای مجاب کردن کشورهای اروپایی به ارسال سلاح‌های بیشتر برای کشورش با سران انگلیس و اتحادیه اروپا دیدار کرد. هنگامی که زلنسکی از انگلیس خواست برای اوکراین جنگنده ارسال کند ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس گفت: «هیچ چیز از روی میز خارج نیست.»

زلنسکی درباره موضوح احتمال پیوستن بلاروس به جنگ با اوکراین هم اظهار نظر کرد. او گفت: «امیدوارم آنها به جنگ نپیوندند. اگر این کار را انجام دهند مبارزه می‌کنیم و پیروز می‌شویم.»

زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا از تاکتیک‌های روسیه در جنگ شگفت‌زده شده است یا خیر این تاکتیک‌ها را «بی‌ارزش» توصیف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید