هشدار هریس درباره تبعات پیروزی روسیه در جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۵۶۰۶۷
معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید روسیه جنایات ضدبشری در اوکراین مرتکب شده است. چنانچه روسیه در جنگ علیه اوکراین پیروز شود، این مسئله دیگر کشورها را نیز ترغیب خواهد کرد کارشکنی‌های مشابهی انجام دهند.
هشدار هریس درباره تبعات پیروزی روسیه در جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کاملا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه)، در کنفرانس امنیتی مونیخ به سخنرانی پرداخت.

بنابر گزارش شبکه «اسکای نیوز»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارتی تند علیه روسیه گفت: «هر چقدر هم زمان بگذرد، واشنگتن از کی‌یف حمایت خواهد کرد. پس از گذشت یک سال از جنگ اوکراین، روسیه اکنون ضعیف‌تر شده است. عدالت باید در جنگ کنونی در اوکراین برقرار شود.»

تنها شرط انگلیس برای ارسال جنگنده به اوکراین

کاملا هریس اضافه کرد: «روسیه جنایات ضدبشری در اوکراین مرتکب شده است. چنانچه روسیه در جنگ علیه اوکراین پیروز شود، این مسئله دیگر کشورها را نیز ترغیب خواهد کرد کارشکنی‌های مشابهی انجام دهند.»

وی همچنین گفت: «ما از همگرایی روسیه و چین بعد از جنگ اوکراین نگران هستیم. پیمان ناتو بیش از هر زمان دیگری قوی‌تر شده است.»

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از معاون رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «هر گامی از سوی چین برای حمایت مرگبار از روسیه، نظام بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد. زمان در جنگ اوکراین به نفع پوتین نیست. پوتین نتوانست ناتو را تجزیه کند، ایالات متحده محکم به ماده پنجم منشور ناتو متعهد است.»

کاملا هریس همچنین با تکرار ادعای کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین، بیان کرد: «نمی‌توانیم در جهانی زندگی کنیم که برخی کشورها در آن به قواعد پایبند نیستند.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید