تنها شرط انگلیس برای ارسال جنگنده به اوکراین

کدخبر: ۵۵۶۰۶۴
اقتصادنیوز: ​وزیر دفاع انگلیس خاطرنشان کرد که وکراین تنها پس از پایان جنگ با روسیه، جت‌های جنگنده پیشرفته را دریافت خواهد کرد.
تنها شرط انگلیس برای ارسال جنگنده به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با نشریه آلمانی "در اشپیگل" گفت که حداقل در این مرحله و «به طور حتم» در شش ماه آینده نباید انتظار تحویل سریع جت‌های جنگنده را داشت. او اذعان کرد که زمان زیادی طول می‌کشد تا هر کشوری هواپیماهای جنگنده خود را به اوکراین بفرستد.

بازگشت به کار خانم معلم مازندرانی/ پیگیری امام جمعه قائمشهر نتیجه داد

طرح جرج سوروس برای فروپاشی امپراطوری مسکو

وزیر دفاع انگلیس گفت که این موضوع در مورد هواپیماهای مدرن مانند یوروفایتر تایفون که تنها پس از پایان درگیری به اوکراین ارسال می‌شود، بیشتر صادق است و افزود که این دیدگاه، توافق‌نظر شرکای غربی است.

یوروفایتر تایفون (Eurofighter Typhoon) یک جنگنده چندمنظوره اروپایی نسل چهارم است که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بریتانیایی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی طراحی و در سال ۲۰۰۳ وارد خدمت عملیاتی شد.

واکنش قیمت خودروهای وارداتی به صعود دلار؛ افزایش 350 میلیون تومانی اوتلندر + جدول

فروش مدرسه خیریه افشار در لیست مولدسازی؟/ آقایان این مدرسه از اموال دولت نیست

هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از پارلمان انگلیس درخواست کرد که جت‌های جنگنده را به کی‌یف بفرستد. در همان روز، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس گفت که لندن مأموریت آموزشی نظامی برای سربازان اوکراینی را برای پوشش خلبانان جت‌های جنگنده و نیروی دریایی گسترش خواهد داد. با این حال، بن والاس گفت که آموزش خلبانان اوکراینی لزوماً به معنای تحویل سریع جت‌های جنگنده به کی‌یف نیست و «احتمالا» تا «پس از پایان درگیری» کامل نخواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید