رصد بازار خودروهای داخلی؛

واکنش قیمت خودروهای وارداتی به صعود دلار؛ افزایش 350 میلیون تومانی اوتلندر + جدول

کدخبر: ۵۵۵۷۹۶
اقتصادنیوز: افزایش نرخ دلار بر بازار خودروهای وارداتی هم اثرگذاشت و وارداتی‌ها در آخرین هفته بهمن ماه با رشدی 10 تا 350 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند.
واکنش قیمت خودروهای وارداتی به صعود دلار؛ افزایش 350 میلیون تومانی اوتلندر + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ رشد قیمت خودروهای وارداتی در شرایطی در بازار رقم خورد که، مصوبه ورود خودروهای کارکرده و شماره‌گذاری خودروهای در حال تردد در مناطق آزاد در این هفته موجب شد تا دو دیدگاه در خصوص بازار خودرو شکل گیرد. برخی معتقد بودند که قیمت وارداتی‌ها شکل کاهشی به خود خواهد گرفت، اما برخی دیگر معتقد بودند با توجه به رشد نرخ دلار قیمت خودروهای وارداتی با افزایشی هرچند اندک راهی بازار خواهند شد. اما با پایان هفته و ارزیابی بازار مشخص شد که خودروهای واردتی هم مانند داخلی‌ها تمایلی برای کاهشی شدن ندارند و با رشدی تا 350 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند. 

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

بازگشت به کار خانم معلم مازندرانی/ پیگیری امام جمعه قائمشهر نتیجه داد

فروش مدرسه خیریه افشار در لیست مولدسازی؟/ آقایان این مدرسه از اموال دولت نیست

اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  آزرا مدل 2019 در هفته جاری با رنگ مشکی و با کارکرد 47 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  چهار میلیارد 700 میلیون تومان در بازار معامله شد و رشدی 150 میلیونی داشت.

 از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنوتالیمسان مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 45 هزار کیلومتر در بازار با قیمت سه میلیارد و 590 میلیون تومان خرید و فروش شد و رشدی 140 میلیونی را تجربه کرد.

اما النترا مدل 2018 صفر کیلومتر رنگ سفید که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، در این هفته در بازار با قیمت سه میلیارد و 70میلیون معامله شد و رشدی 20 میلیون تومانی داشت.

 از سوی دیگر میتسوبیشی اوتلندر با کارکرد 12 هزار تا نیز در این هفته با قیمت سه میلیارد و 950 میلیون تومان در بازار معامله شد که بیشترین رشد قیمت در بازار را داشت و نسبت به هفته گذشت 350 میلیون تومان افزایش را ثبت کرده است.

اما توسان IX35‌ مدل 2018 بدون کارکرد نیز امروز با قیمت چهار میلیارد و 680 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و رشدی 30 میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که هیوندا سانتافه نیز در این هفته با رنگ مشکی رشدی 10 میلیون تومانی داشت و چهار میلیارد و 610 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

وارداتی 27

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید