چند ثانیه مانده تا آغاز قیامت /روسیه کنار زده می شود؟+عکس

کدخبر: ۵۵۶۱۶۰
در سال 1947، اولین‌بار از ساعت روز قیامت استفاده شد. در این ساعت، تنها ۷ دقیقه به قیامت (ساعت صفر جهنمی) مانده بود. علت این هم مسابقه تسلیحات اتمی میان آمریکا و شوروی بود.
چند ثانیه مانده تا آغاز قیامت /روسیه کنار زده می شود؟+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، از سال 1947، «بولتن دانشمندان اتمی» رویدادهای جهان را ردیابی کرده و ارزیابی می‌کند که چقدر به نابودسازی جهان با فناوری نزدیک شده‌ایم.

این بولتن، در ابتدا بر روی تهدید ناشی از تسلیحات هسته‌ای متمرکز شد، از آن زمان دامنه آن به گونه‌ای گسترده تر شد که اثرات تغییرات آب و هوایی را هم در بر گیرد (اولین بار در سال 2007 مورد توجه قرار گرفت).

 

فوری/ سقف سوخت‌گیری روزانه بنزین محدود شد

 

استعاره ساعت روز قیامت برای «هشدار دادن به مردم جهان» در مورد اینکه چقدر به بدترین سناریو نزدیک هستیم استفاده می‌شود.

در سال 1947،  اولین‌بار از ساعت روز قیامت استفاده شد. در این ساعت، تنها ۷ دقیقه به قیامت (ساعت صفر جهنمی) مانده بود. علت این هم مسابقه تسلیحات اتمی میان آمریکا و شوروی بود. 

پیش فروش بدون قرعه کشی محصولات سایپا از سه‌شنبه

با این حال، هفت سال بعد، ساعت به 7 دقیقه قبل از صفر برگشت.

اما بین سال‌های 2022 و 2023 اوضاع بدتر از قبل شده است. دانشمندان این بولتن هشدار داده‌اند تنها ۹۰ ثانیه به آغاز قیامت مانده. 

دلیل اصلی به شرح زیر است:کشورهای وابسته به نفت و گاز روسیه به دنبال تنوع بخشیدن به منابع و تامین کنندگان خود بوده اند که منجر به سرمایه گذاری گسترده در گاز طبیعی شده است.

دومز

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید