مردم تا امروز چقدر به هم‌وطنان زلزله‌زده در خوی کمک کردند؟

کدخبر: ۵۵۶۶۲۳
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی بین زلزله‌زدگان خوی توزیع شده است.
مردم تا امروز چقدر به هم‌وطنان زلزله‌زده در خوی کمک کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،  وحید سلیمی درباره میزان کمک‌های مردمی ارائه شده به زلزله‌زدگان شهرستان خوی گفت:‌ با توجه به وسعت حادثه زلزله شهرستان خوی، جمعیت هلال احمر از همان ابتدای وقوع حادثه در راستای جذب مشارکت‌های مردمی اقدامات متعددی را انجام داد و کمک‌های امدادی به منطقه ارسال شد. سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز به عنوان متولی جلب مشارکت‎های مردمی در سطح کشور فراخوان‌های عمومی و تخصصی را منتشر کرد.

وی با بیان اینکه مردم همواره در کنار جمعیت هلال احمر بودند و ما توانستیم منابع خوبی را برای حادثه دیدگان شهرستان خوی جمع آوری کنیم، گفت:‌ همچنین چندروز پیش نیز به همت جمعیت هلال احمر مسابقه مهر تابان بین تیم‌های ستارگان هنر و ورزش در حمایت از مردم آسیب دیده خوی با حضور چهره‌های مطرح فرهنگی و ورزشی برگزار شد و عواید حاصل از این مسابقه به زلزله زدگان شهرستان خوی اختصاص پیدا کرد.

سلیمی اضافه کرد:‌ در مجموع این اقدامات انجام شده تاکنون بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی بین حادثه‌دیدگان شهرستان خوی توزیع شده است و تا زمانی که شرایط پایدار در این منطقه حاکم شود در کنار مردم این شهرستان خواهیم بود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بر اساس بند «ب» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر مکلف است با همکاری سایر دستگاه‌ها به جذب و توزیع کمک‌های مردمی برای کمک به حادثه دیدگان اقدام کند. سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر برای توانمندسازی موسسه‌های خیریه، تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی دوره‌های آموزشی برگزار کرده است و در زمان بحران از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده می‌کند.

سلیمی با بیان اینکه ۱۱۰ کمپ در سطح شهرستان خوی مستقر و ۱۳۰ هزار نفر در این کمپ‌ها اسکان داده شدند، گفت: مدیریت بخشی از این کمپ‌ها با نظارت جمعیت هلال احمر به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید