ایران تاب و توان سوختن در جنگ دیگر کشورها را ندارد

جنگ جهانی جدید در پیش است، ایران خود را درگیر نکند /از همدلی و همراهی با روسیه پرهیز کنیم

کدخبر: ۵۵۷۰۹۷
سرزمین ما دیگر تاب و توان سوختن در جنگ دیگر کشورها را ندارد.
جنگ جهانی جدید در پیش است، ایران خود را درگیر نکند /از همدلی و همراهی با روسیه پرهیز کنیم

 به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اعتماد نوشت:

اگر گفتمان سیاسی بر ریل مواضع اعلام‌شده هفته‌های اخیر در باره جنگ اوکراین پیش رود، جهان وارد شرایط رویارویی نظامی دیگری از گونه جنگ‌های جهانی خواهد شد.

واکنش آمریکا به اظهارات یک نماینده مجلس/ سلطان عمان با پیام برجام به ایران می آید؟

در این میان، کشور ما باید از تجربه تلخ قربانی شدن در جنگ‌های جهانی اول و دوم، عبرت گرفته و خود را از این درگیری دور کند. اگرچه فروش پهپاد به روسیه بدون دوراندیشی نسبت به پیامدهای آن، ناخواسته کشور ما را در افکار جهانیان هوادار روسیه معرفی نموده است، اما می‌توان با مواضع بیطرف و بازنگری در فروش تجهیزات، از درگیر شدن در جنگ احتمالی پرهیز نمود.

مکانیسم ماشه فعال شود، پاسخ ایران پشیمان‌کننده‌ خواهد بود

مکانیسم ماشه علیه ایران فعال می شود؟ /ردپای یک پیامک مشکوک در حمله به سفارت آذربایجان در ایران

کشور چین در عرصه‌های سیاسی به عنوان یک کشور شرقی و سوسیالیستی، همنوا با روسیه‌ای است که تبار عملی سوسیالیسم در جهان بوده است ولی در کنش‌های اقتصادی و مواضع عملی، با محور قرار دادن منافع درازمدت و جهانی خود، از فروش تسلیحات نظامی به روسیه خودداری نمود.

 شوربختانه، تاکنون مسوولان جامعه ما چنین نگاهی که بدون هزینه باشد و کمترین هزینه را داشته باشد، در قبال این چالش که می‌تواند شعله جنگ جهانی دیگری را برافروزد، نداشته‌اند. ضرورت دارد تا دیر نشده است، از همدلی و همراهی با روسیه پرهیز شود، زیرا همیار و همراه ماندن با روسیه، کشور ما را جزو کشورهای درگیر جنگ احتمالی و دست‌کم حتی اگر جنگی رخ ندهد آماج تحریم‌های بیشتر مرتبط با حمله روسیه به اوکراین خواهد کرد. عبرت نگرفتن از تاریخ، به معنای پذیرش هزینه‌های شوم تکرار تجربه‌های تلخ تاریخی است. سرزمین ما دیگر تاب و توان سوختن در جنگ دیگر کشورها را ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید