خبر جدید درباره مذاکرات تهران-ریاض / عراق اعلام آمادگی کرد

کدخبر: ۵۵۸۰۷۷
رییس جمهور عراق ، آمادگی این کشور را برای میانجیگری در مذاکرات ایران و عربستان سعودی اعلام کرد.
خبر جدید درباره مذاکرات تهران-ریاض / عراق اعلام آمادگی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، عبداللطیف رشید، رییس جمهور عراق در بخشی از گفت‌وگو با این خبرگزاری اشاره کرد که عراق میزبان قانون‌گذاران ارشد عربی بوده است و آمادگی این کشور را برای میانجیگری در مذاکرات ایران و عربستان سعودی اعلام کرد. مذاکرات ایران و عربستان در حال حاضر با وقفه روبه‌روست.

آسوشیتد پرس در ادامه گزارش داد، رییس جمهور عراق همچنین گفت که عراق در تلاش است با توسعه ذخایر گاز طبیعی خود، وابستگی‌اش به خریداری نفت از کشورهای همسایه، به ویژه ایران را کاهش دهد.

سفر ناگهانی وزیر خارجه عربستان به کی‌یف/ تغییر فرمان سعودی در جنگ اوکراین؟

اظهارات مهم امیرعبداللهیان درباره سفر گروسی به تهران و برجام

اظهارات رییس جمهور عراق در حالی مطرح می‌شود که حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به تازگی در گفت‌وگویی درباره آخرین تحولات مذاکرات تهران و ریاض و تلاش بغداد برای بهبود روابط میان ایران و مصر و اردن گفت: صفحه جدیدی در روابط ایران و کشورهای منطقه باز شده است و این در راستای سیاست خارجی ایران در دولت ابراهیم رئیسی است و کشور و حکومت های منطقه این پیام را به خوبی دریافت کردند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران رویکرد مثبتی دارد و معتقد است که از طریق همکاری مداوم با کشورهای همجوار و منطقه، شاهد گشایش زیادی در آینده خواهیم بود.

او گفت که سوءتفاهم ها برطرف خواهد شد و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن تقویت خواهد شد و درخصوص عربستان نیز دستورکار جدی داریم.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز اخیرا درباره مذاکرات تهران و ریاض نیز گفت که تلاش‌ها برای نزدیک کردن رویکردهای ایران و عربستان ادامه دارد و به زودی دیدارهای دو طرف از سر گرفته خواهد شد.

پیش از این فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با التلویزیون العربی تاکید کرد که نشست‌های قبلی مسئولان ایرانی و سعودی در بغداد در سطح امنیتی و اطلاعاتی بود و اکنون درصدد برگزاری نشستی جدید هستیم و روابط تهران و ریاض مثبت تر از قبل شده است.

او گفت که فیصل بن فرحان و حسین امیرعبداللهیان، وزرای خارجه عربستان و ایران درخصوص ازسرگیری دیدارها رایزنی کرده اند.

حسین گفت: امیدواریم که دو طرف درخصوص برگزاری نشست های دوجانبه توافق کنند و همانطور که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت ما آماده تسهیل این روند هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید