امام جمعه موقت اصفهان: مسمومیت دختران دانش‌آموز یک زاویه پنهان دارد

کدخبر: ۵۵۸۱۹۸
مسمومیت دختران دانش‌آموز از ۹ آذر در شهر قم آغاز شد و حالا به سرایت موضوع به مدارس بروجرد، نگرانی‌ها به حداکثر رسیده است.
امام جمعه موقت اصفهان:  مسمومیت دختران دانش‌آموز یک زاویه پنهان دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم،‌ هفته‌هاست که سرخط خبرهای رسانه‌های کشور شده، این روزها با سرایت موضوع به بروجرد، نگرانی‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره عامل یا عاملان موضوع اوج گرفته است. برای افکار عمومی سوال مهم این است که چرا تاکنون علت این حادثه مشخص نشده، خصوصا که تداوم آن باعث شده برخی از خانواده‌ها از فرستادن دختران‌شان به مدارس امتناع کنند.

در همین خصوص محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان به خبرآنلاین می‌گوید: اطلاعات من از این موضوع براساس نوشته روزنامه‌هاست و براین اساس قضاوت من این است که در این‌گونه از مسائل باید حساسیت نشان داد، زودتر حادثه را پیگیری و از توسعه‌اش جلوگیری کرد، مسئولان هم حتما به وظایف خودشان برای پیگیری موضوع عمل کرده‌اند اما مسئولان مدرسه هم باید سریع‌تر موضوع را منعکس و پیگیری کنند.

او در پاسخ به این سوال که چه گروه یا گروه‌هایی ممکن است پشت این موضوع باشند، ادامه می‌دهد: من اطلاعات زیادی از این حوادث ندارم اما ریشه این ماجرا هر کجا که هست، خصوصا که از آذرماه این حادثه ادامه داشته، باید مشخص شود. نسبت به این موضوع باید دغدغه بیشتری نشان داده شود و ریشه‌یابی مساله تا کشف موضوع و مجازات مسببان ادامه یابد.

رهبر درباره شباهت موضوع مسمومیت‌ها به اسیدپاشی‌های اصفهان توضیح می‌دهد: موضوع اسیدپاشی‌ها پرونده جدایی دارد که بالاخره یک خیانت و خلاف آشکار بود اما موضوع مسمومیت دانش‌آموزان شکل پنهان دارد، که در هرحال نیاز به پیگیری و روشن شدن دارد. در هر حال این مسائل هرچه باشد خلاف شرع و قانون است، انجام این اعمال از یک مسلمان و فرد متدین دور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید