واکنش ریاض به سخنان نژادپرستانه وزیر دارایی اسرائیل

کدخبر: ۵۵۸۹۹۷
اقتصادنیوز: وزارت امورخارجه عربستان سعودی جمعه شب در بیانیه‌ای سخنان "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی تندرو صهیونیست درباره محو شهرک "حواره" فلسطین را محکوم کرد.
واکنش ریاض به سخنان نژادپرستانه وزیر دارایی اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امورخارجه عربستان سعودی جمعه شب در بیانیه ضمن محکوم کردن سخنان "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی تندرو صهیونیست درباره محو شهرک "حواره" فلسطین، اعلام کرد که این سخنان بیانگر حجم تندروی رژیم صهیونیستی در قبال ملت فلسطین است.

آمریکا منبع اصلی تهدید هسته ای در جهان است

صفحه رسمی وزارت امورخارجه عربستان در توئیتر گزارش داد، ریاض اعلام کرد: پادشاهی سعودی مخالف کامل این گونه اظهارات نژادپرستانه و غیر مسؤولانه است، اظهاراتی که بیانگر میزان خشونت و تندروی است که رژیم اشغالگر اسرائیل در قبال مردم فلسطین انجام می دهند.

وزارت امورخارجه عربستان از جامعه جهانی خواست که به مسؤولیت خود برای جلوگیری از این گونه اقدامات شنیع و توقف تشدید تنش‌ها و دفاع لازم از غیر نظامیان مطلع باشند.

جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز با تاکید بر لزوم مقابله با اظهارات نفرت انگیز و ترویج کننده خشونت این چهره صهیونیستی، براهمیت ارتقای ارزش های مدارا و همزیستی در راستای تلاش های انجام شده برای کاهش آثار اقدامات تنش زا و بی ثبات کننده رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

قطر نیز ساعاتی پیش در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که این درخواست کینه توزانه و تحریک کننده اسموتریچ، ادامه سیاست تشدید تنشی است که حکومت اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین در پیش گرفته است.

وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی که یکی از متحدان بنیامین نتانیاهو است طی سخنانی در یک همایش روز چهارشنبه گفت: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم، خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم.

وی اظهار کرده بود: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۲ فوریه (۴ اسفند) به نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی که در جریان آن ۱۱ فلسطینی شهید و ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند، منجر به شعله‌ور شدن مجدد تنش‌ها شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید