روسیه به آمریکا هشدار داد / هواپیماهایتان را از حریم هوایی ما دور نگاه دارید

کدخبر: ۵۶۱۵۷۶
اقتصادنیوز: یک روز پس از سقوط یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی کریمه در دریای سیاه, مسکو روز چهارشنبه به آمریکا هشدار داد تا هواپیماهای خود را از حریم هوایی این کشور دور نگه دارد.
روسیه به آمریکا هشدار داد / هواپیماهایتان را از حریم هوایی ما دور نگاه دارید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن گفت که پهپادام کیو ۹ آمریکا "عمدا و به صورت تحریک آمیز" به حریم هوایی روسیه نزدیک شده و مسکو را مجبور به واکنش کرده است.

ادعای اتحادیه اروپا به تقابل جنگنده سوخو-27 روسیه با پهپاد آمریکایی

نیویورک پست گزارش داد، آنتونوف گفت: فعالیت غیرقابل قبول ارتش آمریکا در مجاورت مرزهای ما نگران کننده است. آن‌ها به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند و متعاقباً رژیم کی یف [اوکراین] از این اطلاعات برای حمله به نیروهای مسلح و سرزمین روسیه استفاده خواهد کرد. "

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که مسکو "همچنان از ورود هر کشوری به آبهای روسیه" جلوگیری خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که روابط میان آمریکا و روسیه در "وضعیتی تاسفباری" قرار دارد.

پسکوف افزود که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره حادثه پهپاد آمریکایی توضیح داده شده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه خبری‌ام اس ان بی‌سی گفت: "بهترین ارزیابی در حال حاضر این است که این حادثه احتمالاً غیر عمدی بوده است. "

سخنگوی وزارت خارجه امریکا ادعا کرد که پهپاد آمریکایی در نتیجه "بی کفایتی" یکی از خلبانان روسی سقوط کرد و پنتاگون قصد دارد ویدئویی از این حادثه را منتشر کند.

پیش از این، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی سقوط پهپاد آمریکایی پس از برخورد با جنگنده سوخوی روسی، اعلام کرد آمریکا هنوز پهپاد سرنگون شده را از دریای سیاه بازیابی نکرده است و مطمئن نیستم بتوانیم آن را بازیابی کنیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت که آمریکا هنوز پهپاد سرنگون شده را از دریای سیاه بازیابی نکرده است.

این مقام ارشد کاخ سفید با بیان اینکه "مطمئن نیستم که بتوانیم این پهپاد را بازیابی کنیم" در مورد احتمال دستیابی روسیه به پهپاد سرنگون شده بدون پرداختن به جزئیات گفت: ما اقداماتی را برای محافظت از دارایی خود در ارتباط با آن پهپاد خاص انجام داده‌ایم.

مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا اعلام کرد که روز سه شنبه یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه به یک پهپادام کیو ۹ ریپر آمریکای بر فراز دریای سیاه برخورد کرد که این امر موجب شد تا نیروهای آمریکایی این پهپاد را در آب‌های بین المللی پایین بیاورند.

دو جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه، پهپاد آمریکا را در شرایطی که فرماندهی اروپای آمریکا آن را "ناامن و غیرحرفه ای" خواند، رهگیری کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید