شبیه‌سازی حمله اتمی به سئول

هشداری عجیب «اون» به آمریکا و کره جنوبی!

کدخبر: ۵۶۲۴۹۹
اقتصادنیوز: ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن پرتاب موشک کوتاه‌برد به سوی آب‌های شرقی شبه‌جزیره کره را تایید کردند. این پنجمین بار در ماه جاری است که رهبر کره شمالی در اعتراض به بزرگترین رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی در سال‌های اخیر واکنش نشان می‌دهد.
هشداری عجیب «اون» به آمریکا و کره جنوبی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، کره شمالی اعلام کرد که حمله اتمی به کره جنوبی را با پرتاب موشک بالستیک شبیه‌سازی کرده است؛ موشکی که پیش‌تر (روز یکشنبه) پرتاب شد.

دیدار روسای‌جمهور چین و روسیه + فیلم

این پنجمین بار در ماه جاری است که رهبر کره شمالی در اعتراض به بزرگترین رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی در سال‌های اخیر واکنش نشان می‌دهد. همزمان رسانه‌های دولتی پیونگ‌یانگ هم گزارش دادند که «اون» - رهبر کره شمالی - به ارتش خود دستور داده تا رزمایش‌های بیشتری را برای تقویت آمادگی نظامی و هسته‌ای‌شان در برابر حمله دشمنان برگزار کنند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن پرتاب موشک کوتاه‌برد به سوی آب‌های شرقی شبه‌جزیره کره را تایید کردند. بر اساس گزارش‌ها، این موشک یک ساعت قبل از پرواز بمب‌افکن‌های دوربرد B-1B توسط ایالات متحده و برای آموزش جنگده‌های کره جنوبی رخ داد.

در این میان کره شمالی می گوید که موشک پرتابی حدود 800 کیلومتر پرواز کرد و دارای کلاهک هسته‌ای بود. این کشور آزمایش موشکی‌اش را موفقیت‌آمیز خواند و گفت که این موشک هدف اصلی دشمن را که شبیه سازی شده بود، منفجر کرد.

به گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی، پرتاب این موشک هشداری قوی برای ایالات متحده و کره جنوبی است؛ دو بازیگری که تلاش دارند جنگ عریانشان علیه کره شمالی را پنهان نگاه دارند.

در همین راستا آنگونه که کره شمالی گفته، «اون» خواهان توسعه نیروهای هسته‌ای‌اش و بهبودی آمادگی آنها شده است. این امر نشان می‌دهد که پیونگ یانگ می‌تواند در نمایش تسلیحاتی‌اش پیشروی‌های بیشتری داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید