تمرکز بر روی طرح توقف رزمایش های آمریکا و کره جنوبی

کدخبر: ۱۹۴۷۴۲
کره جنوبی و آمریکا در حال رایزنی هایی در خصوص طرح توقف رزمایش های مشترک دو کشور دستکم در دوران برگزاری بازی های المپیک زمستانی هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، دو کشور بر این باورند که توقف این رزمایش بستگی به اقدامات کره شمالی دارد.

این در شرایطی است که وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرده است دستکم در دوران برگزاری رقابت های زمستانی در کره، این رزمایش ها برگزار نخواهد شد.

بخشی از رقابت های المپیک در ماه فوریه و پارالمپیک در ماه مارس برگزار می شود و احتمالا دو کشور قصد ندارند در این زمان رزمایشی برگزار کنند.

همزمان چین و روسیه فشار زیادی به دو کشور وارد کرده اند که برگزاری رزمایش ها را متوقف کنند و از کره شمالی هم دعوت شده است دست به پرتاب موشک و آزمایش اتمی نزند.

به رغم این تحولات 'مون جایه این' رییس جمهور کره جنوبی گفته است که همه چیز در باره رزمایش ها بستگی به کره شمالی دارد.

وی گفت که در دوران المپیک تغییراتی رخ می دهد اما اینکه بخواهیم کلا رزمایش های مشترک را تعویق بیندازیم تا اندازه زیادی هم به اقدامات کره شمالی بستگی دارد.

خبرگزاری کره جنوبی می نویسد بر اساس اعلام منابع آگاه چنانچه کره شمالی دست به اقدامی خطرناک نزند بعید است فعلا دو کشور رزمایش مشترک دیگری برگزار کنند.

کره جنوبی و آمریکا در دو ماه گذشته بارها رزمایش های زمینی، دریایی و هوایی بزرگی در اطراف منطقه شبه جزیره کره و در خاک کره جنوبی برگزار کردند که مورد اعتراض شدید کره شمالی قرار گرفت.

کره جنوبی همین امروز اعلام کرد رزمایش مشترک نیروهای نظامی آمریکا و این کشور در فصل زمستان را شروع شده است.

با بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره اوضاع در منطقه شکل بحرانی گرفته است و هر آن احتمال می رود درگیری هایی در این منطقه بین آمریکا و کره شمالی رخ دهد.

چین به هر دو کشور نسبت به عبور از خط قرمز هشدار داده و خواستار خویشتنداری و توقف اقدامات تنش زا شده است.

دو هفته پیش نیز رزمایش موسوم به 'ویجیلانت' با شرکت دهها فروند از جنگنده های مدل اف 22 و اف 35 آمریکا و کره جنوبی در منطقه برگزار شد.

دستکم 230 فروند هواپیما و جت جنگی از جمله جنگنده هایی متعلق به آمریکا از پایگاه های دیگر این کشور در خارج از کره در رزمایش شرکت داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید