مسکو از دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند

کدخبر: ۵۶۲۵۵۸
اقتصادنیوز: کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه امروز اعلام کرد که از دادگاه کیفری بین المللی به دلیل رأی غیرقانونی علیه «ولادیمیر پوتین» شکایت می‌کند.
مسکو از دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه امروز یکشنبه از دادگاه کیفری بین المللی به دلیل رأی غیرقانونی علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور شکایت می‌کند.

بلینکن: از مذاکرات مستقیم در قفقاز جنوبی حمایت می‌کنیم

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه شکایت و پرونده جنایی علیه دادستان و قضات دادگاه کیفری بین المللی را آغاز کرده و مصمم به پیگیری ان است.

این کمیته تحقیق در ادامه اعلام کرد که پیگرد قانونی رئیس جمهور روسیه توسط دادگاه کیفری بین المللی آشکارا یک عمل غیرقانونی است؛ زیرا هیچ دلیلی برای مسئولیت کیفری «ولادیمیر پوتین» وجود ندارد.

این خبر در صفحه تلگرام کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه منتشر شده است.

در ادامه این خبر آمده است: کمیته تحقیقاتی روسیه یک پرونده جنایی علیه «کریم احمد خان» دادستان دیوان کیفری بین المللی، «توموکو آکان»، «روساریو سالواتوره آیتالا» و «سرجیو جراردو اوگالده گودینز» قضات دیوان کیفری بین المللی تشکیل داده است.

این در حالیست که دیوان کیفری بین‌المللی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است. این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

ایران و عربستان نمی‌توانند نگاه حذفی نسبت به یکدیگر داشته باشند / راه‌حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد

اوایل هفته پیش، رویترز در گزارشی مدعی شده بود که دیوان کیفری بین‌المللی در نخستین حکم صادره پس از آغاز تحقیقات درباره جنگ اوکراین، برای برخی قرار بازداشت صادر خواهد کرد. این دادگاه به طور جداگانه برای ماریا آلکسیِونا، کمیسر حقوق کودکان فدراسیون روسیه نیز به اتهامی مشابه قرار بازداشت صادر کرده است. دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است و مقر آن در لاهه، هلند قرار دارد.

همسو با رئیس جمهور آمریکا نیز، اتحادیه اروپا جمعه پیش و ساعاتی پس از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی از این تصمیم استقبال کرد و آن را در راستای اجرای عدالت مهم ارزیابی کرد.

اتحادیه اروپا رأی دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را سرآغازی برای پاسخگو کردن روسیه توصیف کرده بود!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید