یک اصولگرا مطرح کرد؛

پیشنهاد عجیب برای محدود کردن زنان کم حجاب از طریق کد ملی!

کدخبر: ۵۶۳۳۲۹
یک اصولگرا گفت: من معتقدم اشکال کار از سمت خانم های بی حجاب و کم حجاب نیست، اشکال از ما و مسئولین است که به خوبی نتوانستیم جایگاه زن را توجیه کنیم.
پیشنهاد عجیب برای محدود کردن زنان کم حجاب از طریق کد ملی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اصلاحات نیوز، کریمی اصفهانی فعال سیاسی اصولگرا و عضو حزب موتلفه با اشاره به موضوع حجاب و نگرانی‌ها از گسترش بی‌حجابی به اصلاحات نیوز می‌گوید: مردم ما یکی از بهترین مردمان دنیا هستند، ملتی هستند که واقعا از نظر اصالت و فرهنگ در وضعیت بسیار والا و خوبی هستند و چه کسی که حجابش را کامل رعایت کرده بود و چه کسی که حجابش را به خوبی رعایت نکرده بود، همه در 22 بهمن حضور داشتند که نشان می‌دهد همگی به اصل نظام پایبندی دارند. مردم بیگانگان را می‌شناسند و می‌دانند که نظر خیری برای مردم ندارد و جز خباثت و عداوت چیزی برای مردم ندارد. با توجه به این موضوع، نیاز است که مردم خوبمان را توجیه کنیم.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه برخی از مسئولین و بزرگ‌مردهای ما در مسئله حجاب کوتاهی کرده اند، گفت: من فکر می‌کنم اگر مردم ما آگاهی کافی از مسائل که یکی از آنها حجاب است را داشته باشند و به خوبی آنها را توجیه کنیم که حجاب برای آنها یک نوع امنیت و محاسن است، بعید می‌دانم کسی مشکلی داشته باشد و با آمدن فصل گرما در خصوص حجاب نگرانی داشته باشیم. متاسفانه دولتمردان ما این قبیل مسائل را به خوبی توجیه نکرده اند که یکی از آنها همین ستاد امر به معروف است که به نظرم دررابطه با برخی از مسائل آنطور که باید، به وظایفشان عمل نکردند.

وی ادامه داد: حجاب یک مطلبی است که اگر زنان مسلمان ما به خوبی آن را متوجه شوند، که اگر مثلا حجابشان را رعایت نکردند یک دهن کجی به نظام یا مثلا رهبری است. من فکر می‌کنم این موضوع به اصل مسلمانی ما و اسلام دارد و باید بدانیم جایگاه زن از کجا شروع شد و اصالت و بزرگواری زن از چه مقطعی شروع شده است. اگر این را به خوبی توجیه و توضیح دهیم، خانم های ما متوجه خواهند شد که مسئله حجاب ربطی به نظام ندارد، بلکه به مسلمانی ما برمی‌گردد. اسلام بزرگترین شخصیت را به زن داد. در دوران جاهلیت زن را تعویض می‌کردند! از این جنایت و ظلم بیشتر وجود دارد؟ اما اسلام اینها را کنار زد و شخصیت و امنیت را به زن داد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه امروزه بیشترین آزار و اذیت برای زنان در غرب است، گفت: امنیت آنها به خطر افتاده است در حالی که امنیت زن باید در اوج خودش باشد. اگر زن مسلمان بداند که اسلام چه چیزی را برای او به ارمغان آورده است و چه احترام و کرامتی برای او قائل شده است، هرگز دست از این مسیر برنخواهد داشت. یک زن در غرب به وسیله اینکه حجابش را برداشته، جایگاهش به شدت تنزل پیدا کرده است و به صورت یک کالا درآمده است. لذا من معتقدم اشکال کار از سمت خانم های بی حجاب و کم حجاب نیست، اشکال از ما و مسئولین است که به خوبی نتوانستیم جایگاه زن را توجیه کنیم. اگر حجاب زن باشد، هم قوام و بنیان خانواده که با خانم‌ها است، حفظ می‌شود. اگر خدایی نکرده بنیان بهم بریزد، دیگه به این زودی نمی‌توان آن را ترمیم کرد.

کریمی اصفهانی ادامه داد: هیچ هدایت و ارشادی در سایه زور و برخورد نامناسب حتما اتفاق نخواهد افتاد. ما اگر واقعا دلسوز بانوان هستیم، باید مسیری را طی کنیم که به آنجا ختم شود که آنها متوجه شوند و خودشان آن را قبول کنند. البته در نظام اسلامی برخی از سازمان ها مانند صداوسیما به عنوان الگو ظاهر شوند و همه اعضا این سازمان ها خودشان رعایت کنند و الگوی دیگران باشند. نکته دوم اینکه در برخی از سازمان ها و نهاد مانند وزارت خانه ها موضوع حجاب به عنوان یک فرهنگ و به صورت تشویقی صورت بگیرد. مگر تابحال دیده اید یک مرد با شورت به وزارت خانه برود؟ وزارت خانه ها باید یک چارچوبی برای حضور کارکنانشان داشته باشند. یا مثلا بیمارستان ها نیز به همین شکل که مثلا رئیس بیمارستان چارچوبی را تنظیم کند و بگویند پزشکان و پرسنلی که قرار است حضور داشته باشند باید طبق این چارچوب پوشش داشته باشند یا مثلا آرایش نکنند. این افراد هم یا می‌پذیرند که به آن سازمان برود یا نمی‌پذیرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه هر عزیزی که می‌خواهد در این مملکت زندگی کند و خدمات بگیرد باید مقررات را هم رعایت کند، گفت: ما برای هر دانشجو میلیاردها تومان هزینه می‌کنیم و می‌خواهیم او در کنار نظام جمهوری اسلامی باشد. من شخصا با برخورد فیزیکی مخالف اما با قوانین بازدارنده موافقم. من نگرانم خدایی نکرده اگر روند حجاب به این شکل ادامه پیدا کند، جایگاه و امنیت زن به خطر بی افتد. از سوی دیگر اگر برخی بازهم از قوانی تخطی کردند، امروزه همه ما کارت ملی داریم و به طور طبیعی می‌توان در سازمان‌های مختلف محدودیت هایی را از طریق کد ملی برای مختلفین اعمال کرد. البته که این محدودیت ها بعد از عطوفت و رافت اسلامی و تذکر صورت می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید