اعتراف اسرائیل درباره حمله نظامی به ایران

کدخبر: ۵۶۵۳۶۰
مقامات اسرائیلی می‌گویند بدون کمک آمریکا هم می‌توانند به ایران «حمله پیش‌گیرانه» کنند و آماده چنین حمله‌ای هم هستند. هرتزل لوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، گفته است که نیرو‌های نظامی این کشور قادر و آماده حمله پیشگیرانه به ایران بدون کمک آمریکا هستند.
اعتراف اسرائیل درباره حمله نظامی به ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مقامات اسرائیلی می‌گویند بدون کمک آمریکا هم می‌توانند به ایران «حمله پیش‌گیرانه» کنند و آماده چنین حمله‌ای هم هستند.

هرتزل لوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، گفته است که نیروهای نظامی این کشور قادر و آماده حمله پیشگیرانه به ایران بدون کمک آمریکا هستند.

او در گفت‌وگوی پیش از جشن عید فصح یهودیان به رادیو ارتش اسرائیل گفت: «ما آماده‌ایم علیه ایران اقدام کنیم. ارتش اسرائیل توانایی حمله در کشورهای دور و نزدیک را دارد. در سال‌های آینده، ارتش توانایی‌های خود را به میزان قابل‌توجهی تقویت خواهد کرد و با وجود مسافت، چنین حمله‌ای [به ایران] درهم‌کوبنده خواهد بود.»

آمریکا و اسرائیل همین هفته پیش یک رزمایش هوایی با جنگنده‌های پیشرفته را به پایان بردند که رسانه‌های اسرائیلی گفتند تمرین حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران هم از جمله اهدافش بوده است.

ارتش اسرائیل گفته بود تمرین «حمله استراتژیک در عمق خاک دشمن» از جمله اهداف این رزمایش با نام «علامت خطر» بوده است.

این رزمایش در پایگاه هوایی نلیس در ایالت نوادای آمریکا برای دو هفته ادامه داشت.

این چندمین رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل در ماه‌های گذشته بود.

هرتزل لوی در پاسخ به انتقادات اخیر دولت ایالات متحده و رئیس جمهور جو بایدن در مورد ناآرامی‌ها در اسرائیل در نتیجه طرح دولت برای بازنگری قضایی، گفت که اسرائیل «قادر به مقابله با هر چالش امنیتی است… ما می‌دانیم خودمان چگونه عمل کنیم.»

با این حال او گفت: «خوب است که آمریکا در کنار ما باشد، اما این یک الزام نیست».

اسرائیل هفته‌ها شاهد اعتراضات گسترده علیه طرح نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو برای بازنگری قضایی بوده است. منتقدان می‌گویند این تغییرات در واقع نوعی سپر قضایی برای شخص بنیامین نتانیاهو در مقابل پرونده‌های فساد است و دموکراسی را در اسرائیل از بین می‌برد.

از جمله اعتراض‌ها این‌که صدها نفر از نیروهای ذخیره در واحدهای کلیدی ارتش اسرائیل هشدار داده‌اند که اگر این تغییرات قضایی توسط دولت بنیامین نتانیاهو دنبال شود، از خدمت سر باز خواهند زد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید