اعلام موضع عراق نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

کدخبر: ۵۶۶۸۹۳
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد کشورش از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت خواهد کرد.
اعلام موضع عراق نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در این باره اظهار داشت: عراق در گذشته از موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت کرده و همچنان نیز از این اتفاق حمایت خواهد کرد.

روسیا الیوم گزارش داد، وی تاکید کرد: همگرایی اعراب یک اتفاق مثبت است و پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی مثبتی را نیز به همراه خواهد داشت.

الصحاف در ادامه درباره حضور عراق در نشست شورای همکاری خلیج فارس درباره سوریه نیز گفت: موضوع مشارکت بغداد در این نشست همچنان درحال بررسی است.

شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه تشکیل جلسه‌ای را برای بررسی احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خواستار شده بود.

در همین راستا، دوحه اعلام کرد که از دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس دعوت شده است تا در نشست جمعه آینده در جده عربستان سعودی به منظور تبادل نظر درباره احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در یک نشست خبری در دوحه گفت هدف اصلی این «نشست مشورتی» که علاوه بر کشورهای حوزه خلیج فارس، اردن، مصر و عراق نیز در آن شرکت می‌کنند، «بحث درباره وضعیت سوریه» است.

وی خاطرنشان کرد: تحولات زیادی در خصوص وضعیت سوریه و دیدگاه اعراب نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود دارد.

طی دو ماه گذشته، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، در اولین سفر خود به کشورهای عربی از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ و با توجه به تلاش‌های منطقه‌ای برای بازگرداندن سوریه به کشورهای عربی، به عمان و امارات رفت.

از طرفی، به تازگی یکی از مقامات وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد، عربستان سعودی و سوریه پس از قطع سال‌ها روابط دیپلماتیک دو طرف در نتیجه تعطیلی سفارت ریاض در دمشق، دو کشور در حال مذاکره در مورد از سرگیری خدمات کنسولی هستند.

از زمان آغاز جنگ تروریست‌ها علیه سوریه تحت مدیریت برخی کشورها، چند کشور عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع کرده و سفارتخانه های خود را در دمشق بستند و اتحادیه عرب نیز عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید