شرط اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه به این اتحادیه

کدخبر: ۲۷۵۲۲۵
اقتصادنیوز: معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، بازگشت مجدد سوریه به این اتحادیه مشروط بر این است که کشورهای عضو اتحادیه درباره موضع دمشق درخصوص حل و فصل سیاسی بحران خود و ارتباطش با ایران به توافق برسند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری روسیا الیوم نوشت، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در حاشیه نشست مقدماتی نشست سران اتحادیه عرب اظهارات مذکور را ایراد کرد. نشست سران قرار است ۳۱ مارس در تونس برگزار شود.

وی درخصوص لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب گفت، در صورت وجود توافق میان کشورهای عضو اتحادیه، این امر محقق خواهد شد و وجود توافق و یا نبود آن به دیدگاه کشورها درباره موضع دمشق درخصوص حل و فصل سیاسی بحران خود و ارتباط با ایران مربوط می‌شود.

حسام زکی پیرامون امکان ارائه کردن بندی برای بازگشت سوریه به این اتحادیه گفت، اگر در مورد بازگشت سوریه توافقی صورت بگیرد، اجرایی خواهد شد و ممکن است پس از مشورت با کشورهای عربی، بندی درباره بازگشت سوریه به قطعنامه بحران این کشور اضافه شود.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون چگونگی تعامل سران اتحادیه عرب در نشست خود در تونس با بحران سوریه و صندلی خالی این کشور در اتحادیه مذکور گفت، بحران سوریه در دستور کار نشست قرار داشته و قطعنامه‌هایی نیز در این زمینه وجود دارند.

با این حال محمود عفیفی، سخنگوی اتحادیه عرب روز یکشنبه در نشست خبری گفته بود، بازگشت سوریه به اتحادیه در دستور کار نشست این اتحادیه در تونس گنجانده نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید