عمان: برخی کشورهای عربی مانع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب می‌شوند

کدخبر: ۲۶۹۰۳۷
اقتصادنیوز؛ یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در سخنانی اعلام کرد که برخی کشورهای عربی در مسیر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مانع تراشی می کنند.
عمان: برخی کشورهای عربی مانع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسیه‌ای خود ضمن تقدیر از نقش روسیه در حل بحران سوریه و بازگرداندن این کشور به جایگاه خود و چارچوب اتحادیه عرب عنوان داشت: ما از طرح تشکیل دو کشور برای پایان دادن به مساله فلسطین حمایت کرده و به نیابت از هیچ طرفی با اسرائیل مذاکره نمی‌کنیم.

بن علوی گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل وجود ندارد و ارتباط ما با اسرائیل برای یافتن راه حل‌هایی است و ما به حمایت خود از فلسطینی‌ها برای تشکیل کشورشان ادامه می‌دهیم.

این مسؤول وزارت خارجه عمان با اشاره به اینکه مواضع برخی کشورهای عربی مانع از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است، افزود: سوریه عضو بنیانگذار اتحادیه عرب است و گرچه اعضای اتحادیه تاکنون با بازگشت این کشور به اتحادیه موافقت نکرده‌اند اما این مساله یک ضرورت است.

یوسف بن علوی تصریح کرد: نتانیاهو ممکن است هر چه می‌خواهد درباره ایران بگوید اما آن به منزله این نیست که ما با او موافق هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید