وزیر خارجه عمان:

فلسطین و سارائیل گذشته را کنار بگذارند و مشکلات‌شان را حل کنند

کدخبر: ۲۶۰۶۸۵
اقتصادنیوز؛ «یوسف بن علوی» وزیر امورخارجه عمان روز شنبه درباره این که سفر ماه اکتبر (مهر/آبان) نتانیاهو به مسقط منجر به مذاکرات سازش خواهد شد، گفت: این مساله به خاطر پیشینه تاریخی به دو طرف بستگی دارد و آنها باید گذشته را کنار بگذارند و مشکلاتشان را حل کنند.
فلسطین و سارائیل گذشته را کنار بگذارند و مشکلات‌شان را حل کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری صفا فلسطین آن را پخش کرد، در خصوص سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط گفت: فلسفه سلطنت عمان، صلح برای تمامی کشورهایی است که با ما معنی صلح را به اشتراک می گذارند و هر ملتی حق دارد با سیستمی کار کند که مناسب آن است.

بن علوی تصریح کرد: هر کشوری برای خود حد و مرزهایی دارد که کشور دیگر حق ندارد آن را زیرپا بگذارد، ما در امور داخلی کشور دیگری مداخله نمی کنیم و خود نیز نمی پذیریم که کشوری در امور داخلی ما دخالت کند.

وی ادامه داد: کشور ما تلاش دارد که تمامی اختلافات فلسطینی ها و اسرائیلی ها را حل و فصل کند، اما این اولویت نیست، بلکه اولویت، ایجاد سازوکاری است که مردم مبانی صلح و همزیستی را بپذیرند و مسقط می کوشد که مواضع اختلاف میان تمامی طرف را شناسایی کند.

وی در خصوص دیدار نتانیاهو با قابوس بن سعید و این که آیا این دیدار منجر به مذاکرات سازش خواهد شد، افزود: این مساله به خاطر پیشینه تاریخی به دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بستگی دارد.

علوی ادامه داد: مشکل دعوای تاریخی بر سر خاک و تاریخ سرزمین مورد اختلاف میان اسرائیل و فلسطین است، آنها باید زاویه تنگ دید خود را فراخ تر کنند و به آینده بنگرند و دوباره به گذشته بازنگردند.

وزیر امورخارجه عمان از اسرائیلی ها و فلسطینی ها خواست که از گذشته کناره گیری کنند و مشکلاتشان را حل و فصل کنند و اولویت اکنون باید ایجاد سازو کاری برای تحقق مبانی صلح و همزیستی باشد.

سخنان بن علوی درحالی مطرح می شود که نتانیاهو اکتبر (مهر/ آبان) در دیداری غیر منتظره وارد مسقط شد و با قابوس بن سعید پادشاه عمان دیدار و گفت و گو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید