روسیه هشدار داد/ دریای سیاه، هرگز دریای ناتو نخواهد شد

کدخبر: ۵۶۷۰۵۷
سخنگوی کرملین با بیان اینکه افزایش دخالت ناتو باعث طولانی‌شدن جنگ اوکراین می‌شود، گفت:اما ماهیت آنچه را که در حال رخ دادن است تغییر نمی‌دهد، بنابراین عملیات ویژه تا پایان ادامه خواهد داشت.
روسیه هشدار داد/ دریای سیاه، هرگز دریای ناتو نخواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) از لزوم یکپارچه بودن امنیت در کل دریای سیاه صحبت کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «ما اظهارات وزیر خارجه اوکراین درباره دریای سیاه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را مورد توجه قرار دادیم. ما اتحاد و خلع سلاح را مفاهیمی متضاد می‌دانیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره تاکید کرد: «دریای سیاه، هرگز دریای ناتو نخواهد بود و امنیت در آنجا باید غیرقابل تقسیم باشد».

ادعای نشریه تایمز درباره نتانیاهو/ او برای بقای خود با تاسیسات هسته‌ای ایران کنار می آید؟

سخنگوی کرملین با بیان اینکه افزایش دخالت ناتو باعث طولانی‌شدن جنگ اوکراین می‌شود، ادامه داد: «اما ماهیت آنچه را که در حال رخ دادن است تغییر نمی‌دهد، بنابراین عملیات ویژه تا پایان ادامه خواهد داشت».

طبق این گزارش، پسکوف ضمن اشاره به اینکه روسیه و کشورهای غربی هم‌اکنون در دوران جنگ هستند، اضافه کرد: «یک جنگ اطلاعاتی همه جانبه علیه روسیه وجود دارد».

به نوشته اسپوتنیک، وی درباره تنش‌زایی کشورهای غربی با چین از طریق تعامل مستقیم با تایوان و سفر مقامات به این جزیره نیز تاکید کرد:‌ «تحریک چین توسط کشورهای ثالث در مورد تایوان غیرقابل قبول است».

سخنگوی همچنین گزارش‌ها مبنی بر اینکه بازداشت «ایوان گرشکوویچ» خبرنگار نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به دستور «ولادیمی رپوتین» رئیس جمهور روسیه انجام شده را تکذیب کرد.

پیش از این نیز «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که روسیه نیروی نظامی کافی برای جلوگیری از مسلط‌شدن ناتو بر دریای بالتیک و تبدیل‌شدن آن به «دریای ناتو» را در اختیار دارد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید