آمریکا 200 مربی نظامی به تایوان اعزام کرد

کدخبر: ۵۶۷۹۶۹
اقتصادنیوز: با تشدید تنش چین و تایوان، واشنگتن بیش از 200 مربی نظامی برای آموزش نیروهای مسلح تایوان به این جزیره اعزام کرد.
آمریکا 200 مربی نظامی به تایوان اعزام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با تشدید تنش چین با جزیره تایوان و افزایش کمک نظامی آمریکا به این جزیره، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای آموزش به نیروهای مسلح تایوان به این جزیره اعزام کرده است.

جنگ سودان به روایت 2 ژنرال درگیر در تحولات اخیر

وبگاه «تایوان نیوز» روز دوشنبه به نقل از منابع نوشت که فرماندهی اقیانوس هند و آرام ایالات متحده بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای کمک و آموزش  به تایوان اعزام کرده است. بیشتر مربیان نظامیان آمریکایی در مراکز آموزشی جدید و تیپ های ذخیره ارتش تایوان مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، تایوان سال آینده دوره خدمت اجباری یک ساله و برنامه‌های آموزشی رزمی پیشنهادی ارتش آمریکا برای مقابله با ارتش چین به‌کار خواهد گرفت.خلبانان نیروی هوایی تایوان و سایر پرسنل نیز سال‌ها در پایگاه نیروی هوایی در« آریزونا» آموزش دیده‌اند.

علی‌رغم آن‌که واشنگتن در سال ۱۹۷۹، روابط دیپلماتیک با تایپه را به نفع پکن قطع کرد اما عملاً برخلاف میل چین، از هرگونه حمایتی از این جزیره دریغ نمی‌کند. پکن نیز تأکید کرده است که تایوان مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع در روابط با ایالات متحده است و این مسئله به یک منبع تنش میان دو کشور تبدیل شده است.

به نوشته تایوان نیوز، ارتش آمریکا بر این باور است که بین آموزش یگان‌های ارتش تایوان و تاکتیک های رزمی فاصله وجود دارد.به گفته منابع آگاه، مربیان نظامی ایالات متحده وارد پایگاه هوایی «چیاشان» در  تایوان شده‌اند تا ایمنی سنگرها، به ویژه ایمنی مناطقی که هواپیماهای جنگنده و مهمات در آن نگهداری می‌شوند را ارزیابی کنند

ارزیابی ارتش ایالات متحده نشان داده که طرح دفاعی ارتش تایوان دارای نقص‌های زیادی است و ممکن است نتواند به طور موثر به حملات سریع ارتش چین پاسخ دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید